• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ervaringen IK Foam Pro 2+ en welke foam

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
67
55
Goedemiddag,

Ik ben van plan de genoemde pompverstuiver te kopen, heeft deze een meerwaarde in combinatie met draadloze luchtcompressor?
De luchtcompressor heb ik al, werkt prima om autobanden en fietsbanden op te pompen.
Moet je de luchtcompressor constant aangesloten hebben op de IK? Of is het eenmalig op druk brengen? Iemand ervaringen hiermee?
Tevens moet ik een geschikte foam aanschaffen, veel keus.
Ik rij niet zoveel kilometers dus de vervuiling valt over het algemeen mee. Auto staat goed in de wax en wordt regelmatig bijgehouden.
Ik zie graag de ervaringen tegemoet, alvast bedankt!

De luchtkompressor is alleen om de foamer op druk te zetten zodat je niet hoeft te pompen en hoeft niet continue aangesloten te zitten. Op Youtube zijn er de nodige filmpjes over te vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem er constant aan staan. Blijft die mooi op volle druk. Zo'n spanbandje elastiek eromheen. Werkt prima!
Foam gebruikte ik vaak Bilt Hamber.

Dit is wel met een Baseus pompje. Maar die van action is goedkoper en werkt net zo goed.

Laatst bewerkt:
Hier dezelfde combi als van Royr. Op druk brengen, beginnen met foamen en zodra druk iets wegzakt pomp aanzetten en dan kan ik m’n hele foamer in 1x leeg spuiten (grote stationwagen) hier ook Bilthamber of vergelijkbare foam

• Leuk
Reacties: RoyR
Nog even 2 vragen over de IK sprayen:
Auto eerst afspoelen met water? Of schuim op een droge auto?
Ik begrijp dat er 3 nozzles in de verpakking zitten, mij is niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn. Alvast wederom bedankt voor de reacties!