• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen opknappen

Mikemul

Detailing rookie
4 sep 2021
2
2
Hallo, een tijdje terug heb ik tweede hands velgen gekocht voor mijn Peugeot. De vorige eigenaar heeft de velgen “verpest” dit was bij de verkoop niet goed zichtbaar ik denk dat er een soort wax op de velgen zat. Maar nu zijn de velgen met een blanke lak bewerkt. Alleen waarschijnlijk niet goed ontvet. De helft van de blanke lak laat nu los. Nu zou je denken van dan laat je ze toch opnieuw poedercoaten maar wil graag het blanke gepolijste gedeelte behouden en dat kan dan niet. Iemand enig idee om dit makkelijk op te knappen?
 

Bijlagen

  • A407A5FD-DEC1-4EE9-A717-45FB3B5A091F.jpeg
    A407A5FD-DEC1-4EE9-A717-45FB3B5A091F.jpeg
    271,4 KB · Weergaven: 224
Welkom op het forum. :)

Als je het gepolijste gedeelte wilt behouden, zal je dit opnieuw moeten laten polijsten/afdraaien, de rest van de velg ook netjes maken en alles strak in de blanke lak.

Wees wel een gewaarschuwd persoon; Zodra de blanke lak ergens beschadigd en er vocht onder blank lak kan komen, begint hetzelfde gezeur weer opnieuw. (Met name op de glimmende gladde delen waar de lak al niet lekker kan hechten)
 
wat adviseren jullie mij te doen. ik neem aan dat cnc draaien en spuiten een duur kostenplaatje gaan worden? misschien is dat de moeite niet waard en zijn orginele velgen goedkoper
 
Bij ons kost het 280 euro per velg ongeveer om deze te laten afdraaien en vernissen, dan heb je ongeveer een idee. MAAR wij laten dit enkel doen wanneer er echt borduurschade of iets dergelijks is bij een gelijkaardige velg als die van jouw. (Als het een compleet gelakte - verf velg is, dan schuren en spuiten we de velg uiteraard).

In jouw geval lijkt de ''schade'' niet zo ernstig, deze velgen kan je ook laten schuren en volledig laten vernissen maar ook dan mag je al snel rekenen op een 100-150 euro per velg. Daarnaast moet er ook gekeken worden als die zwart gelakte delen nog wel goed zijn, anders nemen de kosten alleen nog maar toe, er kruipt namelijk een hoop werk in om zulke velgen te herdoen. (afplakken, grondlak, lakken, vernissen, meerdere keren schuren en afplakken + bakken in cabine,...)