• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen polijsten

Boempatat

Detailing rookie
22 apr 2014
5
0
Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar wist niet waar ik het anders kon vragen..

Enkele weken geleden heb ik een set Porsche Gullideckels gekocht om onder mijn Golf 2 te steken.
Deze zou ik graag hoogglans polijsten, maar voor ik aan iets begin wil ik altijd zeker zijn dat het zelf te doen is.

De center caps heb ik reeds kunnen doen, maar daar was niets van oneffenheden aan, was gewoon schuren tot p1200 en polijsten met sisal, katoen en flanel schijven.
Nu wou ik vandaag aan de velgen beginnen en in de rand zitten allemaal putjes (waarschijnlijk van de remstof die ingevreten was? ), zou ik deze zelf weg krijgen?

Velg laten draaien is geen probleem, heb een omgebouwd balanceerapparaat.

nb7vwo.webp

2ccm0ld.webp

Putjes zul je idd volledig moeten verwijderen om een egaal resultaat te krijgen, het gaat ongetwijfeld lukken met voldoende geduld, schuur- en slijpmateriaal, maar je zult vrij diep moeten gaan zo te zien.

Of je dat wilt is iets wat je jezelf af moet vragen, je zult veel materiaal weg moeten halen zo te zien.
Ik zou ze zelf denk ik af laten draaien en vervolgens zelf verder schuren en polijsten (op de verdiepte stukken na dan natuurlijk).

Bedankt voor de reacties :)
Bedoel je met de verdiepte stukken de gaten die er in zitten? Of de diepere stroken er rond?
Want hoe zou ik het best die stroken kunnen schuren? De bredere stukken zijn te doen, maar in die puntige uiteinden valt het wat minder mee :p

:edit: na enkele uren draaien en schuren, er lijkt geen einde aan te komen :p maar had prijs gevraagd om de velgen volledig te laten afdraaien (er zitten puntjes op het hart ook) en zou me 85€ per velg kosten.. is me toch iets te veel..

2550ydx.webp

Schuren van gullideckels valt vies tegen inderdaad vooral dat randje bij de gaten is lastig mooi egaal te krijgen
Afdraaien is in dit geval de mooiste oplossing
Mag ik vragen van welke kant van het land je komt?

Denk dat ik dan idd maar beter iemand zoek die ze afdraait.. :) Ik woon in België (Maldegem, oost-vlaanderen) net over de grens met Nederland.

Misschien kan je terecht op het PTI in Eeklo, daar kunnen ze normaal de velgen wel inspannen.

Maar ik vraag me af, als je ze al kan laten draaien op een omgebouwd balanceertoestel, gaat het dan echt niet? Desnoods met redelijk grof beginnen(p 120) en dan afbouwen?

Wat je hier boven ziet is gedaan met p80.. en heeft me al 4-5u tijd gekost. Waarschijnlijk raak ik er wel hoor als ik nog een uurtje verder doe met de rand, maar het hart heeft er ook van en tussen de gaten ook, het grote vlak van het hart zou nog lukken al draaiend, maar tussen de gaten kan ik niet anders dan gewoon met de hand.. en vrees dat dat onbegonnen werk is..

Nog altijd niemand gevonden die ze kan afdraaien, maar wel al wat opgezocht.
Nu vroeg ik me af ofdat de vorm van de velgen er dan nog volledig in zit, na het afdraaien.. Ik zag zopas een foto online van S4 velgen, waarvan na het afdraaien de rand precies gewoon recht was (wat bij mij nog hol is) en de inkepingen boven de gaten aan de zijkant zijn ook weg.. (zie foto)

s4.webp

Of het model vd velg er na de tijd nog inzit ligt er aan hoe luxe ze de (cnc) draaibank hebben. Als ze er een scan / meet / kopieer inrichting op hebben zitten dan kunnen ze het vrij nauwkeurig kopiëren ( dit zijn vaak wel de duurdere herstellers) . Hebben ze het niet dan kunnen vaak alleen maar in de x of de y as draaien dus maken ze vaak rechte vlakken en verdwijnen de bogen / groeven. Draaien uit de "vrije" hand gaat helaas niet mooi.