• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen schoongemaakt - VW Passat met 18" Kansas

simonb

Detailing addict
30 dec 2014
17
60
46
Na mijn eerste bericht in het voorstel topic meteen maar even doorzetten voor de tweede:

Maandag tegen het einde van de middag heb ik wat spullen bij Carclean besteld en vanmorgen werd dit al afgeleverd. Dat is nog eens snelle service! Het weer was vanmiddag goed, dus een mooie kans om de velgen weer eens goed schoon te maken met de Monello non ferro die ik besteld heb. Hoewel de winterset klaarligt wil ik nog niet wisselen zolang er nog geen sprake is van echte winterse omstandigheden.

Maandagmiddag had ik op mijn werk de auto al even gewassen. De wielen stonden er dus al mooi schoon op.
conv_1186.webp

Hoewel, als je dan het wiel omdraait voor de binnenkant..... dan is het toch wel weer een rommeltje. Dit is een voorwiel.

conv_1187.webp

Eerst de velg ingespoten met velgenreiniger van Cartec, een beetje sponsen, afspoelen en daarna ingespoten met monello non ferro. Hieronder zie je de monello non ferro aan het werk.

conv_1188.webp

Daarna nog een twee ronde met monello non ferro.

conv_1189.webp

Als je wat beter kijkt blijkt er bij de tweede ronde best nog wel wat te zitten....

conv_1190.webp

Nog een keer met de spons erbij, afspoelen en dan blijven er nog wat teerplekken zitten. Met een doekje en een beetje stickeroplosser verdwijnen deze als sneeuw voor de zon. Het resultaat glimt je tegemoet.

conv_1191.webp

Echt waar.

conv_1192.webp

Dit heb ik daarna nog 3 keer gedaan en de banden voorzien van meguiars endurance tire gel.

En dan ziet het er weer netjes uit.

conv_1193.webp

En nog een laatste foto, de auto is een dag eerder gewassen maar daar is niet veel meer van te zien door een natte weg in combinatie met strooizout.

conv_1194.webp

De middelen die ik gebruikt heb:
- Cartec velgenreiniger. Ik vind dit echt machtig spul, Opspuiten, even laten inwerken en als je met de hogedrukreiniger de velgen schoonspuit hoef je er niet meer bij met een spons.
- Monello non ferro
- HG Stickerverwijderaar
- Meguiars endurance tire gel

Ik vind het wel leuk om dit even op te schrijven omdat ik voorheen werkelijk uren en uren bezig was om die zwarte ingevreten punten remstof te verwijderen en met monello non ferro was ik vanmiddag binnen een paar uur klaar.

Na 150.000km zien de velgen er nog heel netjes uit. De grootste schade die ik heb komt van de 'bandenboer' die letterlijk met grof geweld nieuw rubber om de velgen gerost heeft. Beschadigingen van de schroevendraaier waarmee het plaklood verwijderd is. Het is ronduit schandalig. Gelukkig zit het aan de binnenkant en stoor ik mij er 1 à 2 keer per jaar als ik de velgen schoonmaak.

Groet, Simon

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes! Blijft fantastisch spul Non Ferro :D

Ik snap dat gewoon niet he, als bandenboer zijnde ga je toch met de grootst mogelijk zorg om met velgen en banden? Gelukkig zit de schade aan de binnenkant...

bjornl;n410580 zei:
Wat een verschil weer! en mooie velgen ook! wil je ze niet verkopen?;-p Ik zoek nog zoiets;-p

Het is zeker weer een hele verbetering. Jammer dat het altijd maar een paar dagen duurt voordat ze weer vies zijn. Ik vind ze ook mooi, ze staan super onder de auto. Helemaal i.c.m. het sportonderstel dat ik heb...... enne ze zijn niet te koop w^^w

Mooi schoon weer:-)^

Maar je hebt geen bescherming aangebracht in de vorm van een wax/sealant of een coating? Zonder dat ga je ze de volgende keer niet meer zo schoon krijgen

freddyevo2;n410586 zei:
Mooi schoon weer:-)^

Maar je hebt geen bescherming aangebracht in de vorm van een wax/sealant of een coating? Zonder dat ga je ze de volgende keer niet meer zo schoon krijgen

Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan. Dat ga ik eens proberen. Ik ben wel benieuwd hoe de coatings werken. Daar heb ik bij het schoonhiouden van de velgen vast ook plezier van.