• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen schoonmaken

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.458
193
Utrecht
Ik heb 16 inch velgen met bandenmaat 215/55 op een Saab 9-3. Met de Monello wheel woolie kan ik de binnenkant van de achterwielen perfect schoonmaken. Bij de voorkant lukt dat niet omdat de remmen daar iets groter zijn en de woolie dus niet tussen de velg en rem past.

Ik zoek dus een manier om bij de binnenkant van de velg te komen. Tussen de velg en de remmen zit ongeveer 2 cm ruimte. Voor de hand liggende opties zijn de kleine versie van de wheel woolie, of een EZ Detail brush, maar ik weet niet zeker of die er wel tussen passen.

Hallo,

Meet voorzichtig met een houten stokje of iets dergelijks wat de velgen niet beschadigd de ruimte op.
Wij gebruiken zelf ook de EZ Detail Brush en deze past er bij ons gewoon tussen.
Met vriendelijke groet,

Car Detailing Centre

De steel van de Monello wheel woolie medium past er met ongeveer 1 cm speling tussen. De totale ruimte tussen de velg en de remschijf is dus ongeveer 2,5 cm, niet 2 cm zoals ik eerder zei. Denk je dat de EZ Detail brush daar tussen past?

Ik heb zelf de 3 monello wheel woolies en de EZ detail mini.
Mijn combi: Monello wheel woolie large en de smalle delen met de EZ mini. Ben erg tevreden over deze laatste!