• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen spuiten of poedercoaten

Erik_Saab_Cabrio

Detailing trainee
30 dec 2013
10
22
62
Tiel
De velgen van mijn Saab 9-3 wil ik weer mooi krijgen. Nu is de buitenkant eigenlijk niet of nauwelijks beschadigd. De binnenkant daarentegen erg gecorrodeerd. Er zijn ooit scheuren in de coating gekomen en daar is water onder gekomen. Heb ik nooit echt naar gekeken, maar nu ik op een andere manier kijk, wil ik dit ook aanpakken.
Nu kan ik natuurlijk, met heel veel energie, zelf gaan schuren, maar volgens mij gaat dat m niet worden.

Nou ben ik aan het neuzen geweest en heb met mensen gesproken (RedCat van dit forum o.a.) en er zijn wel mogelijkheden om dit te laten doen.

Poedercoaten of spuiten.

Iemand ervaring mee en kan die mij de voors en tegens geven?

Daarnaast waarschuwde mij iemand voor het coaten van de bout-gaten en de achterkant van de velg die tegen de auto aan gedrukt wordt. Daar moet dan geen poeder op komen? of maakt dat niet uit?

Bij coaten komt er een veel dikkere en hardere laag over heen.
De kans is groot dat je naafgaat dan strak om je naaf heen gaat of niet gaat passen.
Hier kun je natuurlijk wel even een dremel oid. door heen halen.

Spuiten geeft een hogere glans dan poedercoaten maar poedercoaten is harder.

Mijn bbs set 2-delig ga ik spuiten puur voor de glans rofl

Heb gepoedercoate velgen in de winter en gespoten voor de zomer alletwee hoogglans zwart '
Als je bij een erkend bedrijf laat poederen glanzen ze net zo hard als gespoten wielen.
Ik heb ze in Belgie laten poederen is echt een super bedrijf en 1 van de weinige die hoogglans kleuren kunnen kijk maar eens op hun site www.allco.be
Verder is het een kwestie van bijhouden met de juiste producten.