• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen poedercoaten of spuiten

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.372
193
43
Utrecht
Hoi, ik wil een setje velgen halen tweedehands en deze opnieuw behandelen.

Zijn er mensen hier die bij bedrijven goede ervaringen hebben met poedercoaten
en is het eventueel de moeite waard.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Hoeveel zou het kosten ongeveer voor een 18 inch velg. Want ik heb iemand gezien die 50 vroeg, maar ook iemand die rond de 90 vroeg.

Zit er veel prijsverschil tussen bepaalde coaters? Of is spuiten net zo goed?
 
Poedercoaten is zeker een optie als je een velg een mooie afwerking wilt geven.
Maar het is niet snel een koopje.

De bestaande velg moet gezandstraald. Daarna voorgebakken om de oude afwerking uit de naden te verwijderen.
Dan poederen, bakken en eventueel bijwerken waar nodig (bijpoederen en bakken)

De een geeft een prijs voor het werk, de andere rekent per kilo poeder,.....
Vraag naar de werkwijze en spreek een resultaat af, met de prijs die daar bij hoort.

Spuiten blijft in veel gevallen goedkoper.
Zoals altijd, de voorbewerking heeft het meeste effect op het resultaat.

Hans
 
Ik heb mijn velgen laten verdichten Het is duurder dan spuiten maar elke cent waard vind ik. Remstof vreet niet meer in, en in de winter kun je de velgen er eventueel onder laten zitten. Pekel heeft geen kans! Ik was zo'n 500 euro kwijt voor alle vier 17'' Parabool velgen. Heb nu een tweedehands setje Cup 1 velgen, deze worden binnenkort gemoffeld (poedercoat). Deze komen er in de winter om met winterbanden. Wil ook in de winter er strak en origineel bij rijden. Ik zou dus kiezen tussen verdichten of moffelen.
 
http://www.wheelcare.nl/ is een hele bekende en levert perfect werk en niet al te duur. Heb er zelf velgen laten poedercoaten en polijsten.