• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen terug opfrissen + Coating (zwarte vlekken gaan er niet af)

Je zou ook nog kunnen proberen om je velgen te kleien (klei daarna uiteraard niet meer op je lak gebruiken).
 
Dikke sloffies, hoor. :p

Als ik alles zo eens lees heb je al van alles geprobeerd, maar hielp het maar bar weinig. Wel lees ik dat je het er op sommige plekken af kon krabben en daaronder nog gewoon semi-goede lak zag... Dan krijg ik toch sterk het idee dat het, wat het ook is, is ingevreten.

Ik heb een paar jaar terug een monsterklus gehad aan een set GT3-velgen. Deze waren volgescheten met ijzerdeeltjes en het koste mij uiteindelijk zo'n 2,5L ijzerverwijderaar. Op een gegeven moment was er weinig tot geen paarse reactie meer, maar ik zag nog zwarte vlekjes zoals op jouw foto's. Uiteindelijk heb ik middels staalwol/Brillo's de velg te lijf moeten gaan. (En zelfs een stuk staal om hardnekkige ijzerdeeltjes weg te ''tikken'')

114797


Uiteindelijk alles gepolijst en het resultaat was 95% goed. Enkele aangetaste stukken resteerde.

114798
 
Dikke sloffies, hoor.

Als ik alles zo eens lees heb je al van alles geprobeerd, maar hielp het maar bar weinig. Wel lees ik dat je het er op sommige plekken af kon krabben en daaronder nog gewoon semi-goede lak zag... Dan krijg ik toch sterk het idee dat het, wat het ook is, is ingevreten.

Ik heb een paar jaar terug een monsterklus gehad aan een set GT3-velgen. Deze waren volgescheten met ijzerdeeltjes en het koste mij uiteindelijk zo'n 2,5L ijzerverwijderaar. Op een gegeven moment was er weinig tot geen paarse reactie meer, maar ik zag nog zwarte vlekjes zoals op jouw foto's. Uiteindelijk heb ik middels staalwol/Brillo's de velg te lijf moeten gaan. (En zelfs een stuk staal om hardnekkige ijzerdeeltjes weg te ''tikken'')

Bekijk bijlage 114797

Uiteindelijk alles gepolijst en het resultaat was 95% goed. Enkele aangetaste stukken resteerde.

Bekijk bijlage 114798
Thx kerel voor deze dikke + aan deze topic!
Ik ga volgende keer als deze coating eraf is, er wat dieper op ingaan.

Moet wel zeggen 2,5L damn..
Btw ik zie dat je aan het kleien was met de iron x?
Ik heb het nu enkel met Clay lube gedaan, dus dat is nog een extra optie dat ik kan toepassen.

Knap resultaat had je ook achteraf met alle stappen!
En thx het zijn idd nette wieltjes .
 
Ooh, dat is een Brillo-spons en geen klei ;) Kleien had weinig zin omdat de klei kapot gescheurd werd door alle staal-spikkels. Kleien met een de-ironizer zou ik niet doen omdat deze niet zijn gemaakt om te lubriceren.

Deze velgen hebben de Nordschleife vaker gezien dan onze bolides, dus er was flink veel remstof en hele stukken ijzer. Vandaag de vele herhalingen met de-ironizer.

114803


114802