• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen vers gepoeder-coated en dan wel met velgenreiniger?

Jur63

Detailing trainee
15 mrt 2019
1
22
Hé allemaal!
Ik heb een Volvo XC70 D5 Summum automaat en inmiddels heeft hij zo'n 118.000 km gelopen. Om straks in de winter niet alleen een mooie strakke auto te hebben maar ook mooie strakke velgen, wil ik de winter-velgen (die met de winterbanden) opnieuw laten poedercoaten.

Maar wat ik me afvraag is of ik die velgen bij alle wasbeurten gewoon met velgen-reiniger en met de hogedruk reiniger kan behandelen of dat ik dat beter niet kan doen?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
Jur
 
Goedemorgen,

Als je ze vers gaat laten poedercoaten zou ik een setje gyeon rim kopen en ze in de coating zetten als je de mogelijkheid hebt.

Maakt het schoonmaken een stuk makkelijker waardoor je überhaupt weinig extra schoonmaakmiddelen nodig hebt.

Als dat niet lukt is het beste om de velgen zo regelmatig mogelijk schoon te maken en ze dus schoon te houden. Als je remstof, zout en alle andere troep niet te lang laat zitten heb je vaak aan een milde reiniger zoals de waxaddict slicksuds wheel cleaner, of een normaal sopje, wel genoeg.

Sterke zure reinigers zou ik eigenlijk sowieso vermijden tenzij je echt vuiligheid hebt die je er met andere middelen niet af kan krijgen.