• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Velgen vluggertje

The Joy Of Detailing

Abraham of Bling
8 jul 2016
2.531
178
50
Ospel (Limburg)
Ik denk trouwens ook dat als ik non-ferro gebruik de PB wheel sealant daaronder te lijden heeft. Geen idee of dit klopt maar ze worden makkelijk schoon met 3 laagjes en gewoon met shampoo dus ik gebruik de non-ferro alleen nog als ik weer een nieuwe laag ga aanbrengen
Non-Ferro is gewoon wax-safe. Al zal je altijd een wax of sealant minimaal aantasten op het moment dat je ingebed vuil verwijderd - ongeacht met wat voor product je dat doet. Het zal eerder uitmaken of je het vuil contactloos of niet verwijdert. Dus wellicht tast wassen met een shampoo en een borstel de wheel sealant meer aan dan inspuiten met Non-Ferro en daarna afspuiten...

Maar wel altijd goed om zo licht mogelijke middelen te gebruiken ;)

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
889
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Zelf heb ik regelmatig mijn velgen in een wheelwax gezet. Met het idee: baadt het niet, schaadt het niet.
Maar na het zien van dit filmpje ben ik gestopt met het steken van veel tijd in het waxen van van mijn velgen:

• Leuk
Reactions: Quincy

Expje87

Detailing trainee
8 jun 2020
70
45
32
Ik zie hem trouwens in dit filmpje maar 1 laag aanbrengen terwijl PB er toch echt zelf 3 adviseert. Met 3 lagen merk ik echt wel duidelijk verschil en op de reviews af te gaan ben ik niet de enige

expor

Detailing guru
14 mrt 2017
255
105
Idem, op de vorige auto ook altijd pb wheel sealant 2 a 3 lagen en dat hielp flink. Ik zette het na elke banden wissel opnieuw en dan kreeg ik de velgen met gemak schoon. Het laatste jaar van de lease heb ik dat niet gedaan en ik kreeg ze na een jaar met moeite nog schoon (met alleen sop, ik gebruik nooit non-ferro of vergelijkbaar voor onderhoud omdat ik ze goed bij hou).

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.095
118
42
Sassenheim
Ik begin altijd met non ferro. Nou reed ik pre-corona ook ca 1000km per week woon-werk, dus genoeg remstof en troep onderweg en de auto werd zeker niet iedere week schoongemaakt. Tegenwoordig nog maar bijna de helft van dat aantal kilometers (lang leve thuiswerken), maar Ik begin nog steeds met nf

Misschien dat ik ze binnenkort een laagje Fusso geef, gewoon om te proberen