• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen vluggertje

Ik denk trouwens ook dat als ik non-ferro gebruik de PB wheel sealant daaronder te lijden heeft. Geen idee of dit klopt maar ze worden makkelijk schoon met 3 laagjes en gewoon met shampoo dus ik gebruik de non-ferro alleen nog als ik weer een nieuwe laag ga aanbrengen
Non-Ferro is gewoon wax-safe. Al zal je altijd een wax of sealant minimaal aantasten op het moment dat je ingebed vuil verwijderd - ongeacht met wat voor product je dat doet. Het zal eerder uitmaken of je het vuil contactloos of niet verwijdert. Dus wellicht tast wassen met een shampoo en een borstel de wheel sealant meer aan dan inspuiten met Non-Ferro en daarna afspuiten...

Maar wel altijd goed om zo licht mogelijke middelen te gebruiken ;)
 
Zelf heb ik regelmatig mijn velgen in een wheelwax gezet. Met het idee: baadt het niet, schaadt het niet.
Maar na het zien van dit filmpje ben ik gestopt met het steken van veel tijd in het waxen van van mijn velgen:

 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ik zie hem trouwens in dit filmpje maar 1 laag aanbrengen terwijl PB er toch echt zelf 3 adviseert. Met 3 lagen merk ik echt wel duidelijk verschil en op de reviews af te gaan ben ik niet de enige
 
Idem, op de vorige auto ook altijd pb wheel sealant 2 a 3 lagen en dat hielp flink. Ik zette het na elke banden wissel opnieuw en dan kreeg ik de velgen met gemak schoon. Het laatste jaar van de lease heb ik dat niet gedaan en ik kreeg ze na een jaar met moeite nog schoon (met alleen sop, ik gebruik nooit non-ferro of vergelijkbaar voor onderhoud omdat ik ze goed bij hou).
 
Ik begin altijd met non ferro. Nou reed ik pre-corona ook ca 1000km per week woon-werk, dus genoeg remstof en troep onderweg en de auto werd zeker niet iedere week schoongemaakt. Tegenwoordig nog maar bijna de helft van dat aantal kilometers (lang leve thuiswerken), maar Ik begin nog steeds met nf

Misschien dat ik ze binnenkort een laagje Fusso geef, gewoon om te proberen
 
@Runalf het hangt af van je was stappen. Foam je de auto, staan je velgen in een bescherming, etc.
Als jij na je wekelijkse wasbeurt de wax boost, met bijvoorbeeld Gyeon Cure, DDJ Red mist, Aquafobia, Gyeon Wetcoat of noem het maar op, dan zou je dat ook op je velgen kunnen doen. Het aanzicht blijft dan langer netjes en het reinigen is makkelijker de week er op.

@Wouter_BMW jouw reactie roept wat vragen bij mij op, want ik speelde ook met dat idee maar twijfel nog.
Kan dat - een aquafobia of vergelijkbaar product op de velgen spuiten?
Vraag is met name gericht op de remschijven, die dan onbedoeld ook een laagje aquafobia krijgen. Of is dat niet erg en rem je dat er meteen vanaf?
En op de remklauwen: kans op invreten als die heet worden?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
@ArjanB goede vragen!
Ja, het is geen probleem om de producten op je velgen/schijven/klauwen te spuiten.
De schijven rem je het meteen vanaf, op klauwen heb ik nog nooit problemen gehad met vlekken of vreten. De producten zijn geen coatings die zich echt hechten aan het oppervlak, slechts een berschermlaagje.
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
Wellicht beetje laat als antwoord, maar ik gebruik Bilt-Hamber als velgenreiniger. Dat vind ik een uitstekend product. Als je je velgen nog geen bescherming hebt gegeven kan ik dit product alleen maar aanraden. Nadat ik dit product gebruik smeer ik 3 lagen PB Wheel Sealant op de velgen. Daarna heb ik geen velgenreiniger meer nodig.
 
Ff op inpikken.
Ik heb sinds een half jaar een MB met zwarte hoogglans velgen. Ook ik doe ongeveer 1000km per week aan woon -werk verkeer.
Nu heb ik de velgen sinds een goeie maand ook in de Rim gezet.
Ik merk dat enkel afspuiten met de HD zeker niet alles verwijderd! Zelfs niet met de Rim. Is dit normaal?
Nu moet ik wel zeggen dat de Benz abnormaal veel remstof produceert

Ik probeer mijn velgen zo voorzichtig mogelijk te wassen om swirls zo veel mogelijk te vermijden.
Daarom gebruik ik vóór het contact met de washmitt wel degelijk een velgenreiniger. Daarna met de handfoamer nog foam er op en laten inwerken. Dan afspuiten en daarna pas wassen.
 
Een HD kan niet al het vuil afspoelen, zeler niet van velgen, ook niet van lak.
een sopje, los weekertje, spray of iets anders is altijd nodig.