• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen voorbereiden op Wheel Sealant

PizzaPieter

Detailing guru
18 jul 2020
329
135
Goeiemiddag,

In het voorjaar heb ik bij iemand een gebruikte set velgen/winterbanden opgehaald en destijds schoongemaakt in mijn eerste poging met Monello Non-Ferro.

Velgen liggen nog in de schuur te wachten tot ik ze ga monteren, maar voordat ze erop gaan, wil ik graag de velgen zo goed mogelijk voorbereiden, nu ik er lekker bij kan. Eerst weer ff wassen simpel, maar dan...

Heb dingen gelezen over kleien (heb ik), polijsten (heb ik, nog nooit gedaan), ontvetten (Gyeon Prep heb ik, is dat goed? Niet te duur voor t doel?) en daarna 1/2/3/4 lagen PB Wheel Sealant?

Alvast bedankt!


20210703_113255.jpg
20210703_113258.jpg
20210703_122751.jpg
20210703_123015.jpg
20210703_123028.jpg
20210703_123130.jpg
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Als ze nu toch van de auto af zijn zou ik ze in Gyeon rim zetten. Wheel sealent is mij persoonlijk veel te tijdelijk zeg maar .
 
+1 voor Ric; Gyeon - Rim (coating) aanbrengen. Althans, in de ideale situatie waarbij je ook de velgen op zijn minst even hebt gepolijst om een goede reiniging te krijgen. Dit kan je al redelijk bereiken door met een handpad en wat polijstmiddel alles goed te boenen.
 
Dankje @Ric325i . De PB Sealant heb ik echter al en ik wil mijn kast en bankrekening nog een beetje sparen, ondanks de lovende worden over Gyeon.

Waar ik naar zoek is de voorbereiding? Kan ik de genoemde Prep gebruiken als laatste stap? Is polijsten een must?
 
1) Wassen.
2) De-ironizen.
3) Kleien.
4) ... Bij voorkeur polijsten als goede reiniging, niet perse om krasjes en dergelijke te verwijderen.
5) Ontvetten.
6) Beschermen.

Als je de velgen schoon genoeg hebt en/of niet wilt polijsten, dan goed wassen en reinigen, gevolgd door ontvetten en dan beschermen.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Finale is prima, maar dan wel op een polijstpad. (Monello - wit, bijv) Een zachtere pad geeft weinig druk op je polijstkorrels en gebruik je eigenlijk merendeels alleen de cleaner in het polijstmiddel. Kan ook werken, maar bij voorkeur dus een iets stevigere polijstpad.
 
Wij gebruiken eigenlijk standaard Mezzo op dit soort velgen, toch net wat meer correctie dan Finale. Finisht ook nog eens erg netjes. Dit kan prima op oranje!
daarna ontvetten en 2 laagjes Wheel Sealant met een paar uur tussen de laagjes.

Konden de centercaps van de oude niet op de Skoda velgen?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hi @Dibbuz . Tnx. Kan ik gewoon de oranje pad pakken of er is ook weer een speciale velgenpad?

Naafkapjes zitten nog op mn eigen willen. Wintervelg staat alleen voor foto vóór de Seat velg
 
Wij gebruiken eigenlijk standaard Mezzo op dit soort velgen, toch net wat meer correctie dan Finale. Finisht ook nog eens erg netjes. Dit kan prima op oranje!
daarna ontvetten en 2 laagjes Wheel Sealant met een paar uur tussen de laagjes.

Konden de centercaps van de oude niet op de Skoda velgen?
Bedenk me net dat ik niet paar uurtjes maar paar minuutjes tussen de laagjes heb gedaan.

Mss hebben ze t niet door.... zomertijd...wintertijd....waar.blijft de tijd.
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: GeBas en Quantoxx
Wij gebruiken eigenlijk standaard Mezzo op dit soort velgen, toch net wat meer correctie dan Finale. Finisht ook nog eens erg netjes. Dit kan prima op oranje!
daarna ontvetten en 2 laagjes Wheel Sealant met een paar uur tussen de laagjes.

Konden de centercaps van de oude niet op de Skoda velgen?t je dan ook nog met de finale na de me

Wij gebruiken eigenlijk standaard Mezzo op dit soort velgen, toch net wat meer correctie dan Finale. Finisht ook nog eens erg netjes. Dit kan prima op oranje!
daarna ontvetten en 2 laagjes Wheel Sealant met een paar uur tussen de laagjes.

Konden de centercaps van de oude niet op de Skoda velgen?
Raad je ook aan om nadien nog met finale erover te gaan of is dit niet noodzakelijk bij velgen?
Vanwege wat meer hoekjes en kantjes zou dit ook met de hand kunnen?
 
@lolwash Op zilver sowieso echt niet nodig. Mezzo finisht gewoon belachelijk goed al en op velgen is Finale nauwelijks een meerwaarde.
Wellicht op hoogglans zwart de moeite waard maar ook daar heb ik mijn twijfels over.
 
  • Leuk
Reactions: lolwash
Ik zou als ik jou was ook de binnenzijde zo glad mogelijk proberen te maken, hoe gladder hoe het later ook makkelijker is schoon te maken.;)
 
Je zou inderdaad zeggen dat gladder=beter maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Gyeon RIM (een glascoating) voelt zeker niet glad aan maar is zeer vuil- en waterafstotend en zeer makkelijk te onderhouden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR