• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenreiniger?

dasty gaat idd prima, en beschadigd je lak niet, ik gebruik zelf dasty als de velgen niet super vuil zijn, en als ik ze echt schoon wil hebben gebruik ik blue yel, kost 25 euro voor 5 liter en moet je 1 op 10 aanmengen, is wel aggressief spul, maar werkt super goed.
 
Ik heb al een paar voorbeelden gezien van Dasty en dat het de lak had aangetast van een velg e.d., dus het blijft bij mij echt uit de buurt van mijn velgen en het wordt gebruikt waar het voor bedoeld is, ontvetten in huis ;) Ik begrijp het eigenlijk niet, voor de rest van de auto geeft iedereen een hoop geld uit aan poetsmiddelen, maar voor de velgen kiest men voor een goedkoop en agressief goedje, sorry, daar kan ik mijn pet niet bij :weetniet
Ik zal je nog sterker vertellen, ik gebruik bijna niet eens meer velgenreiniger, mijn velgen zijn simpel schoon te krijgen met een sopje en een velgenborstel, meer niet. Velgenreiniger komt er alleen bij kijken als ze echt smerig zijn en een sopje niet meer volstaat, en dat gebeurd maar weinig.
 
Ik gebruik ook geen velgen reiniger meestel vul ik een emmer met warm water & shampoo ,daar alle borstels in.
Hoogstens een lichte mix van Apc als pre-wash..:)^

Als je de zware vervuiling voorblijft heb je echt geen Velgenreiniger nodig..
 
Ik heb het ook niet over velgen die worden bijgehouden met velgenwaxen, maar over echt ranzige velgen van klanten... Soms zijn deze zo vies dat een sopje niet meer volstaat.
En dasty die lak aantast? Ik heb het tientallen keren gebruikt, en heb nog nooit problemen ondervonden!
 
Matthijs zei:
Ik heb het ook niet over velgen die worden bijgehouden met velgenwaxen, maar over echt ranzige velgen van klanten... Soms zijn deze zo vies dat een sopje niet meer volstaat.
En dasty die lak aantast? Ik heb het tientallen keren gebruikt, en heb nog nooit problemen ondervonden!
Ik heb dasty gebruikt op wielen van een Citroen C4, die sloegen gewoon wit uit alsof de toplaag weg gevreten werd. Sindsdien doe ik dat nooit weer, ik ben aan het kijken naar Valet Pro wheel cleaner. Dat schijnt goed spul te zijn.. als ik de mensen op DW mag geloven.. zonder acids!
 
Het gaat ook niet over alle types van velgenlakken ,er zullen er idd zijn die er goed tegen kunnen.
Maar als je wagens voor anderen doet kun je dit risico gewoonweg niet nemen.
Ik houd trouwens mn velgen niet meer bij met velgenwax .. maar als je wekelijks wast hoef je echt niet meer te hebben als shampoo.

En als het gaat om klanten kom je meestel met APC ook al ver..Zo niet kan ik je alleen maar aanraden om een kwaliteits velgenreiniger te kopen..
De WheelBrightner is zeker niet aggresief mits juist gebruik..Is even een ietwat duurdere aankoop ,maar een velgenongelukje kan je mss heel wat meer kosten als een Gallon..
 
Matthijs zei:
En dasty die lak aantast? Ik heb het tientallen keren gebruikt, en heb nog nooit problemen ondervonden!

Tot je wel een keer problemen ondervind.... zeker op een auto van een klant is dat erg zuur zullen we maar zeggen :-" Wat ga je dan zeggen? Tja, ik gebruikte een sterke ontvetter die je normaal thuis gebruikt... en daar kon de velg niet tegen. We kunnen hier uren over discussiëren, maar IK gebruik het in ieder geval niet meer, simpel. Dennis en ik hebben nog nooit naar Dasty hoeven te grijpen, WB was altijd genoeg, ook op de smerigste velgen.
 
Om mij ook even te bemoeien met deze discussie, zelf zou ik het ook niet aandurven om Dasty te gebruiken op mijn velgen. Het verschil in aanschaf tussen Dasty en een fatsoenlijke velgenreiniger is kleiner dan de aanschaf van een nieuwe velg mocht het fout gaan. Uiteindelijk mag iedereen die keuze natuurlijk voor zichzelf maken maar ik ben het met Stimpy eens dat zeker als je voor anderen poetst het me moeilijk uit te leggen lijkt aan de klant als het fout gaat.
 
ik heb toen een keer dasty op mijn velg gespoten en een hele dag dat ding in de zon gelegd, maar ik spoot het er na 12 uur intrekken gewoon vanaf zonder beschadiging.
 
bassochist zei:
ik heb toen een keer dasty op mijn velg gespoten en een hele dag dat ding in de zon gelegd, maar ik spoot het er na 12 uur intrekken gewoon vanaf zonder beschadiging.
Dat het bij jou geen problemen geeft is geen garantie voor anderen... :-"