• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verdunnen wheel cleaner

vosje

Detailing rookie
3 dec 2013
43
0
Van het weekend weer de auto gewassen en eens iets geprobeerd dat ik gelezen heb in de reviews van meguiars wheel cleaner. Nochtans al jaren Meg user, maar nog nooit gehoord dat het kon. Blijkbaar had die ene reviewer het over 1:3 verdunnen. Nu heb ik gelezen dat dit 175 ml produkt is aanvullen met water. Ik moet eerlijk zijn dat dit eigenlijk niet gelukt is, veel schuim kwam daar eigenlijk niet uit. Ik heb de 700 ml fles van monello gebruikt voor de nieuwe verhouding. Het produkt spoot alle kanten uit, kon niet gericht werken, dus deed ik het plastiekje af en dan was het al water die eruitkwam. Heb de fles geschud ook voor ik begon. Ga volgende keer de originele fles terug gebruiken, maar eerst beetje hulp vragen waarom het niet lukte, het produkte schuimde dus helemaal niet zoals het origineel.

Hallo Vosje,
Ik weet niet juist welke wheelcleaner je gebruikt(ik gebruik de wheelbrightner)maar ik gebruik steeds een mini maatbeker(zo eentje dat je in tuincentra kan kopen met ml verdeling).
Ik vul mijn fles op met de juiste hoeveelheid water en vul dan met mijn maatbeker de gewenste hoeveelheid product erbij.
Lukt me elke maal met al mijn producten...

Big Scenic. Ik gebruik de consumenten wheel and tire cleaner, die paarsachtige fles van 710 ml. Uit die reviews heb ik het gelezen. En heb ook zo een maatbeker staan hoor, dus aan het afmeten zal het niet liggen. Misschien terug de originele fles eens gebruiken zoals die reviewer zegt ook, maar ik betwijfel het of het wel zal lukken.

Ik deed eerst produkt en dan water, zie dat jij het andersom doet, zou het dat zijn? Maarja intussen is er al 175 ml naar de **** en het is al geen zo een zuinig produkt.

Als je fan van Megiaurs ben moet je gewoon naar de professionele reeks overstappen.:cool
Is veel beter en veel zuiniger(sorry voor de reclame Tim:-" )
En dit zijn foutjes die iedereen maakt....

Geen idee waar het aan ligt. Maar de gewone velgenreiniger van Meguiars verdunnen heeft volgens mij niet zo veel zin. Mocht je dat wel gedaan hebben dan kan dat verklaren waarom het niet schuimt.

Niet schuimen wil niet altijd zeggen minder proper........je kan net zo goed wat meer spul op je velgen spuiten natuurlijk maar "puur" zal het product altijd beter zijn werking tonen .

Velgen die regelmatig worden gepoetst kan je zelfs bijhouden met gewone autoshampoo , bij een langere periode zonder poetsen kan je dan wel terug het pure spul gebruiken. Werk hierbij wiel per wiel of spray je volgende wiel reeds in als je vorige bijna klaar is ( en afgespoeld ! )

Gebruik ook eens een andere sprayer , sommige sprayers hebben een filtertje ( gaasje) en dan krijg je automatisch meer schuim .

Weet je zeker dat je niet een paar produkten door elkaar haalt?
Zoals de ready-to-use consumentenlijn velgenreiniger en bijvoorbeeld de WheelBrightener (die je wel moet verdunnen).