• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verdunningsfactor??

Ik denk dat het een foutje in de webshop is, want doorgaans is de eerste methode juist, en staat het ook zo in de webshop. Er zijn enkele merken die de tweede methode hanteren, zoals dodo juice, maar die zijn in de minderheid.
 
Het is per merk en zelfs per product verschillend.

DJ heeft er zeker een handje van.
Born Slippy is 1:10 en met 250 ml is 2,5 liter te maken. Eigenlijk 1:9 dus.
Clearly Menthol is 1:3 en met 250 ml is 1 liter te maken. Echt 1:3 dus.

Er zijn dus 2 optie's
1:2 = 1 deel A & 2 deel B = 3 delen samen
1:2 = 1 deel A van de 2 delen = aanvullen met 1 deel B.

Leven is moeilijk en soms te moeilijk maar in dit geval niet te moeilijk hoor ;)

Bij jouw link staat 1:4 of 250 ml : 750 ml
 
Haha, dit is een dingetje waar ik ook wel eens bij sta te stuntelen. Ik weet dat DodoJuice het inderdaad vaak anders doet als de meerderheid.

Bij dingen als APC maakt het allemaal niet zoveel uit en bij shampoos al helemaal niet. (Sommige gaan tot 1:700 en dan maakt dat ene deeltje meer of minder ook niet uit) :)


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Misschien dat dit helpt?

IMG_0305.jpg
 
  • Leuk
Reactions: reks en GiuliettaQV
Het makkelijkste is om als eerst de inhoud van de fles, emmer of wat dan ook in te typen in bv je rekenmachine. Doe dit wel in ml. Dus een emmer van 19L = 19000ml. 1L = 1000ml.

Bij een mengverhouding van 1:10, even jou voorbeeld genomen. Pak het getal links, 1 dus en tel dat bij het getal rechts op 10 + 1 = 11.

Laten we een 1L nemen, is dus 1000ml.

1000 : 11 = 90,90ml zeg maar 91ml aan product en de rest water.

750ml foamfles bv en een mengverhouding 1:1 = 750ml : 2 = 375ml. Om te verklaren wat 1:1 is. Dat is simpelweg de helft van de inhoud van je fles of emmer an product.

Een mengverhouding van bv een geconcentreerde shampoo van 1:700 in een emmer van 19L.

19000ml : 701 = 27ml shampoo in de emmer en de rest water.
 
Ik gooi het altijd in een driehoek, zoals we dat allemaal op school leerden. Dus, met 2 waardes kan je de derde berekenen. :p

Je weet een verhouding (1) en je weet hoeveel mengsel (2) je wilt maken. Dan kan je de hoeveelheid product (3) berekenen.
Je weet verhouding 1:10 (1) en er kan 700ml in je flesje (2) = 700ml gedeeld door 11 delen totaal = 63,63ml product. (= 1 deel) - (1 deel x 12 delen totaal = 700ml)

Ik kijk dus gewoon welke 2 waardes ik heb en rommel hier wat mee, haha! :p


 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL