• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verf incidentje

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
ik net mijn megane klaar..

hoor ik van me pa, dat me broertje's auto/raam vies is..
ik kijken.. hele auto vol met verf.. heeft iemand zijn velgen gespoten..

een hoop dingen geprobeerd (alle ontvetters / apc / superdegreaser / kleien / echt bijna alles)
uiteindelijk me broertje (eigenaar van die auto) de dap gegeven, oranje pad, en inizio..
dat ging met moeite, maar het ging eraf..
ik op de motorkap met mezzo en wit, tot op het zijscherm het er niet meer af wou..
over gegaan op de zwaarste combi die ik heb (purple foamed wool en inizio, 2000 rpm)
dit ging aardig.. tot ik even niet oplette, en vergat dat het een plastic paneel was (voorscherm)
deze trok dus iets krom, met een stukje lak mee..
klote! maja, dat gebeurd..

uiteraard voor fotos gemaakt, 1x een poging tot 50/50.
na fotos geprobeerd te maken, maar toen was het al donker..

komt ie!

4c1f5b3e48ede-IMAG0061.webp

4c1f5c847a953-IMAG0062.webp

4c1f5c9cce479-IMAG0063.webp

4c1f5cb32ade6-IMAG0064.webp

4c1f5cc8cb2d0-IMAG0065.webp

4c1f5ce0c3118-IMAG0066.webp

4c1f5cf7a6ec0-IMAG0067.webp

4c1f5d0a57718-IMAG0068.webp

4c1f5d1ec2fa9-IMAG0069.webp

4c1f5d642b567-IMAG0072.webp

4c1f5d88afeae-IMAG0073.webp

op gegeven moment vond ik: het moordwapen:
4c1f5d3b5e6d6-IMAG0071.webp

echt beroerd werk.. maarja, het is er bijna vanaf..

iemand enig idee hoe ik het van de raamrubbers en spiegeldriehoek af krijg?

dankjullie voor het kijken..

nu graag weer een normale detail, ben al die extremere gevallen wel een beetje zat

daarom wil ik ook niet weten wie het gedaan heeft..
ik heb iemand al gehad die heb gezegd gisteravond die spuitbus in zijn handen heeft gehad, en dat een goede vriend van me, er ook mee aan het klooien is geweest..
is dus niet zo moeilijk om te achterhalen wie dit gedaan heeft, maar het is of een goeie buurmand van iets verderop in de straat, of me buurjongen (en tevens maatje sinds 1990) van 2 huizen verderop..

ik wil het niet eens weten, om dezelfde reden als jij:lol

+1 !! :-& ]-0 :o

Weet je wel wie het had gedaan? Ik zou die klojo dan hebben aangesproken op z'n aansprakelijkheidsverzekering.

Verder netjes werk, maar onnodig werk als je had geweten wie het was. Goed dat je het meeste weg hebt kunnen krijgen.

**oeps net te laat** ;)

Wooooww8-()) dacht dat het om enkele spettertjes ging, die auto is bijna overgespoten 8-o hadden ze de velg op de auto liggen ofzo ]-0

Voor de raamrubbers en spiegeldriehoek zou ik eens kijken naar iets van thinner ofzo, geen idee hoor maar probeer even mee te denken.

verzekering / politie e.d. doen er niets aan, ook niet waarborg fonds.

ik was in eerste instantie naar politie bureau gereden, om het te melden..
die meneer zei.. nee, kan er niets mee, als ze er lul op hadden gespoten, of een tekst, dan is het vernieling, en kan je het vergoed krijgen.
maar laat eens even zien..
man mee naar buiten..

ooo meneer, als u hem door de wasstraat rijdt, en een beetje cleaner.. krijg je het er zo af..
en hij waagde het nog met ze nagel naar de lak te gaan..

ik trok ze hand weg, volgens mij schrok ie..

waarop ik zei: de eerste die hem door de wasstraat haalt, krijgt een slag voor ze harses. en de eerste die er met zijn nagel over heen krast ondergaat hetzelfde lot!
gewoon afblijven!

waarop hij antwoordde:
oo meneer, dan ben je nog nooit bij een goede wasstraat gegaan, met de hele waarom is de wasstraat slecht discussie die hij niet geloofde.
meneer adviseerde mij een fles turtle wax te kopen, en daarmee de verf weg te poetsen..

nee die heb ik niet..
maarja, dat zijn mensen waar je tegen kan lullen als brugman.. ( zo ken ik ook af en toe zijn hoor)

wel had de buurmans bus het ook, die hij op papier net in had geruild..

zie ik de man die beweerde wel die busverf in zijn handen gehad te hebben, met een fles turtle wax staan, proberen het eraf te boenen:-"

uiteindelijk tot een uur of 1 over "poetsen" staan praten..
zal de foto eens zoeken die heb ik nog..

hij gaf me toch gelijk over 2 emmers, een bone e.d.

Tering Jantje hé, ik dacht een paar spetters ( hoe naar dan ook ), dit lijkt wel op 5cm afstand met een spuitbus in de rondte gaan :(

Dit lijkt me meer opzettelijk werk dan dat iemand zijn velgen heeft gespoten.

Als je iets spuit krijg je toch een fijne nevel,Nou dit lijkt meer op een verstopte spuitmond.

Die spettert meer dan die verneveld.

En zelfs al zou die zijn velgen op 1 meter hoogte gespoten hebben,krijg je nog niet zo`n spetters...

het is echt een ongelukje geweest.. iemand die aan het klooien was met de spuitbus.. opzettelijk niet..
gezien er meer als 1 auto onder zat.. me broertje had alleen pech dat zijn auto er het dichtste bij stond

ga ik dat eens proberen, wasbenzine werd trouwens niks..
en het was niet vers, stond al lekker te drogen een uur of 7 denk ik..
de laatste puntjes die ik gister niet kon zien in het donker, kan ik nu wel zien, en zijn een stuk harder geworden..
ik hoop dat ik die er nog wel gewoon af krijg, anders heb ik nog wel ergens een velletje meguiars unigrit (al hoop ik niet dat ik zo ver moet gaan)

Ik vrees dat je die spetters niet van rubbers etc. gaat afkrijgen.
Wagen van men vriendin heeft ook helemaal onder de spetters gezeten. Heb ook alles geprobeerd en gemerkt dat polijsten het enige is dat hielp. Uiteindelijk is de verzekering tussengekomen en is de wagen door de dealer gepolijst gedurende 2 werkdagen (en het ging over een Fiësta!) en alle rubbers en plastic zijn vervangen. Volgens de dealer was het niet mogelijk om de rubbers en plastic te reinigen met de middelen die ze hadden. Ofwel had het geen effect, ofwel tastte de producten de rubbers aan met vlekken tot gevolg.

WTF? Dit zijn geen 'paar spetters op het raam' meer.
Wat voor een Jan Klaassen is daar bezig geweest? Wat mij betreft een aso tiep als je met een spuitbus in de buurt
van andere auto's gaat werken, niks meldt terwijl toch duidelijk is dat er meer spetters op je broer z'n lak zit
dan op Flipmans z'n rottige velgen en vervolgens de gebruikte spuitbus gewoon maar op straat wegflikkert.
Toevallig net de buurt-aso? Ik vind dat je de persoon in kwestie anders behoorlijk goed weg laat komen met z'n gepruts.

nou is dit wel spuitlak,
dat is zowieso al volledig uitgehard in een aantal uur maximaal. en stofdroog in 15min.
je zou aceton nog even kunnen proberen (icm een testspotje)

spuitlakken zijn relatief dun en niet sterk en wel gevoelig voor dit soort oplosmiddelen.

verder zou je een afbijtmiddel als Fluxaf Green kunnen proberen.
dit is een natuur product en tast het plastic en rubber niet aan.

ik werk in de verf-detail handel, dus take it or leave it.

succes ;)