• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf op bekleding stoel...

FFF

Detailing rookie
21 sep 2010
61
0
Tja, vraag me niet hoe het heeft kunnen gebeuren, maar er zit verf op mijn stoffen bestuurdersstoel.
De bekleding is Beige Volvo T-Tec. Een geweven syntetische stevige stof die erg mooi strak blijft.

De verf die er op zit is wit, blijkbaar heb ik ergens tegenaan gestaan en ben niet veel later in de auto gestapt. Al met al een behoorlijke vlek.
Iemand enig idee hoe ik deze het beste aan kan pakken? APC heeft zoals verwacht geen effect.
 
Ik zou denken aan mogelijk Wasbenzine.
Wel zou ik eerst een stukje bekledin behandelen aan de onder/achterzijde van de stoel, om te testen hoe de bekleding er op reageert.
Verder niet te hard wrijven met een doek, om te voorkomen dat je de bekleding zelf beschadigd.
Ook secuur te werk gaan om te voorkomen dat je het te veel uit smeert.
 
de verf zal opgelost moeten worden om het weg te krijgen...
echter de middeltjes die verf oplossen zijn vaak ook niet vriendelijk voor je "gekleurde" bekleding.

wat ik als interieur vriendelijk beschouw is stoom....
probeer eens een stoom reiniger. wellicht dat de opliggende verf bezwijkt aan de hoge temperatuur...
 
Als de verf op waterbasis is, is deze goed te verwijderen met een stoomreiniger! Als de verf op terpetinebasis is, is het meestal goed te verwijderen met de hierbovengenoemde wasbenzine!
 
Mijn dank is groot.

Ik ga te rade bij de persoon waar ik de verf waarschijnlijk heb meegenomen en een poging doen.
 
Geen idee of het werkt, maar misschien een dikke laag keukenrol of een oude badstof handdoek op de vlek leggen en dan met strijkijzer op de hoogste stand er over heen. Zo lukt het in ieder geval wel om kaarsvet ergens uit te verwijderen. Nogmaals, ik weet niet of het voor verf ook werkt, dus op eigen risico proberen :rules
 
Bedankt voor de laatste tip, ervaringsdeskundigen hier met de strijkijzer methode?

Net een poging gedaan, eerst een test spot gemaakt, die leek iets te verkleuren maar na 10 min was dat weggetrokken dus aan de slag.
Helaas met wasbenzine weinig resultaat geboekt en maar een klein beetje kunnen verwijderen...
Ik durf er ook geen liter overheen te kappen x-]

Wat wasbenzine op een doek en flinkt poetsen, daarna APC op een doek en wederom flink poetsen had dus geen resultaat.

Waarschijnlijk is het trouwens verf op terpentinebasis en ook niet onbelangrijk het zit er al een aantal weken op dus het is goed droog :roll
 
FFF zei:
Waarschijnlijk is het trouwens verf op terpentinebasis en ook niet onbelangrijk het zit er al een aantal weken op dus het is goed droog :roll

Dan helpt alleen een stanley mes................ :(
 
En voorzichtig af schrapen en dan het resultaat wat nog blijft voorzichtig met wasbenzine proberen te weken?
Zal zeker na enkele weken niet mee vallen.
 
Aficior zei:
En voorzichtig af schrapen en dan het resultaat wat nog blijft voorzichtig met wasbenzine proberen te weken?
Zal zeker na enkele weken niet mee vallen.

Dat ga ik ook eens proberen, een nagel doet in ieder geval niet veel...

Er zal een vakantie tussen dus helaas heeft het zo lang moeten duren.
 
Ik had laatst oude verfvlekken in een oude joggingbroek.
Gewoon met terpentine en boenen weg gekregen.:)
Probeer het eerst eens op een onopvallend plekje.
 
ff gegoogled op de site omaweetraad.vom

Verfvlekken in de vloerbedekking zijn heel gemakkelijk te verwijderen met ovenreiniger.
- S. Smuller

ALs u verf in uw kleding heeft moet u het kledingstuk voor het wassen een nacht in de melk zetten.
- Maartje

Verf aan je kleding gekregen? spoel het uit met ossegal zeep. Werkt alleen met verf op terpentine basis en mag niet uitgehard zijn dus met andere woorden gemoorst op je zondagse bloes gelijk schoonmaken met ossegal zeep.
- c.b de Kleijn

Uitgeharde verfvlekken. Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid af, tot ik thinner probeerde: ze vlogen eraf. Ik heb het zelfs op mijn kleding geprobeerd: super snel met een doekje met thinner erover heen (doe het niet te lang want je kleding smelt anders weg!) en direct flink flink flink afspoelen: zo werd mijn dure vest gered. Het is een flink agressief goedje: dus oppassen (o.a. voor bedwelming, maar ook voor ev. beschadiging - eerst even in een hoekje testen dus).
- Gina

Voor alle verf, wijn en fruitvlekken. Wrijf het goed in met zachte zeep. Laat dit 24 uur staan en dan wassen. Niet eerst natmaken!
- Marga Buthker-Meuwsen


ik heb het zelf niet geprobeerd.

succes
 
Hmm tinner of terpetine is een idee, wel erg agressief dus dat wordt eerst weer testen.
Zo schiet het ook niet op...

Bedankt weer!
 
Hoi hoi

Er is terpentine gelekt met vervoeren op de achtergrond bank van mijn auto stoffen bekleding hoe kan ik dat het beste schoon maken
Mvg Rick
 
Hoi hoi

Er is terpentine gelekt met vervoeren op de achtergrond bank van mijn auto stoffen bekleding hoe kan ik dat het beste schoon maken
Mvg Rick
 
Hallo,
Weet niet niet of het lukt , maar uitgedroogde kwasten zet ik meestal in de schoonmaak azijn.
Misschien een optie om te proberen. Het mooiste is om de schoonmaak azijn tegen de kook aan te brengen
dat werkt het beste.