• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf van velg verwijderen

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hoi!

Ik ga volgende week naar een nieuwe auto kijken. Deze heeft matzwart gespoten velgen. Leuk, maar die verf wil ik eraf hebben.
Is het mogelijk dit zonder schade? Hoe krijg ik deze verf het beste van mijn velg af?

Idem voor het volkswagen logo trouwens. Tips zijn welkom.

Alvast bedankt!
 
Belangrijkste is dat je weet wat voor verf er op zit. Als het plastidip of vergelijkbaar is, is het al heel makkelijk. Als het verf uit een spuitbusje is (zeker op de velgen), kun je het gewoon fijn polijsten, en dan vliegt het eraf (alleen de vraag hoe de lak er onder er uitziet, is die bijvoorbeeld geschuurd voor het spuiten).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Giltix
Achteraf bleek het (met een beetje hulp van een vriend), plastidip. Die heb ik er vanaf getrokken en daar kwamen relatief mooie velgen onderuit. Dus ik hou het zo.

Anders was het een leuk restauratieprojectje geworden denk ik :)