• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verf verwijderen van dashboard en deurstrip

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Goedemorgen,
Morgen is het zover...dan ga ik mijn 1e eigen auto ophalen...een Opel Kadett C Sedan:jippie
Arjan (Juffer1) en ik hebben dan beide een eigen auto om te wassen, detailen ed ;-)

De afgelopen weken heeft een kennis van ons de Kadett opgeknapt...
Een onderdeel daarvan was het overspuiten van de auto in een door mij gekozen kleur:-D
Ondanks dat de auto in een schuur gespoten is, lijkt de lak tot nu toe mooi strak.
Zelf heb ik (met hulp van Arjan;)) het interieur (tapijt en stoelen+achterbank) al vervangen

Tijdens het spuiten is het dashboard afgeplakt, maar toch is er wat spuitnevel en verf op hert dashboard gekomen.
Op de foto is het niet helemaal goed te zien, maar onderaan in de hoek van de deur zit wat blauwe verf op de deurstrip en op het dashboard in de hoek zit het ook:

08-03foto2.webp

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik dit het beste verwijderen?

Op de deurstrip heb ik het al geprobeerd met terpentine, maar dat deed niets.
Ik kon het er wel wat af krijgen met mn nagels (maar die breken dan op n gegeven moment) en de punt van een mesje (maar dat lijkt me niet de optimale oplossing.

Dat kan ik idd proberen
maar aangezien Terpentine niet hielp en ik met mijn nagel echt moest krabben, denk ik niet dat dat genoeg zal zijn

In plaats van je nagel een kunststof bandenlichter van de Hema
Die kan je ook haakser maken door de punt af te snijden
Anders een Suede / Nubbuck blokje halen bij de schoenmaker
Met de laatste wel voorzichtig want die zijn best grof
Als het dasboard al wat ruw is, moet het wel kunnen