• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verfkwast kan dat kwaad?

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Ik zat mij zo af te vragen of het kwaad kan om hoekjes, naden en logo's van de auto schoon te maken met een verfkwast. Met kwaad bedoel ik of dit krassen veroorzaakt. En hoe zit het met lederen bekleding?

Alvast bedankt.
 
Neehoor, kan prima! wordt vaak gebruikt. Kleine tip, doe een stukje tape over het ijzeren deel waar de haren in zitten.
Hierdoor voorkom je dat je perongeluk krassen maakt.
 
Wees voorzichtig met dat soort antwoorden. Je weet namelijk niet wat voor kwast het is.

Laatst een setje synthetische kwasten gehaald bij de action...leek me toch niet geschikt voor de auto. Belangrijk is dus een kwast met zachte 'haren' .....mijn mening.
 
Hangt er idd vanaf welk soort kwast je gaat gebruiken..........
Volgens mij is een ouderwetse scheerkwast ( mijn vader gebruikte dat nog indertijd ) er zeker 1tje die je zou kunnen toepassen op je auto

Heb in het verleden wel eens gelezen dat je zelfs met scheerschuim je autoruiten proper kon maken door de bepaalde stoffen die erin zaten.....met zo'n borstel zit je dan vast goed :D )

Of deze : ;)
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Detail_borstel_Paardenhaar_89_042_101165
 
Goed dat ik dit lees want staan borstels bij Lidl in buurt in promo en ging mij setje kopen om embleemranden en instaplijsten mee aan te pakken. Zag daar geen kwaad in maar dus best meteen een correcte kopen met juiste zachte haren bij speciaalzaak.
 
Je hebt heus geen paardenhaar borstel nodig om emblemen en instaplijsten mee proper te maken.
Om polijst of waxresten weg te krijgen na een detailbeurt. Ja. Maar om een embleem of instaplijst proper te krijgen?
Zonde van de paardenhaar borstel imo.

Je gebruikt zoiets vooral om aangekoekt vuil , etc. weg te krijgen bij een detailbeurt.
Eens zoiets proper is, hou je dit makkelijk proper met een MFdoek of een washmit ofzo.

Ik gebruik normale verfkwasten met ZACHTE synthetische haren.
Voor vervuilde raamrubbers gebruik ik zelfs regelmatig een tandenborsel met zachte haren.
 
  • Leuk
Reactions: livai
Voor kiertjes, naadjes, rubbers en logo's e.d. gebruik ik wel verfkwasten van Action of een andere zaak. Hoewel ik denk dat paardenhaar of vergelijkbaar materiaal zachter is denk ik dat het wel een beetje mee valt met de krasjes die je er van oploopt. Zeker tussen logo's e.d.
 
Zojuist eens gaan zien en toch maar niet genomen ook al is het vooral om instaplijsten en ook bvb naden motorkap waar nu nog wat vet zit en ik met doek moeilijk bij kan aan te pakken.

Maar jullie hebben wel punt dat het zonde is van paardenhaarborstel (indien te vuil vliegt kwast toch weg na gebruik) dus eens kijken in doe het zelf zaak en voelen aan haren:-b , of in supermarkt scheerkwast meenemen zoals grandscenicman aangaf.
 
nee kan inderdaad geen kwaad... laatst op onze auto ook een kwast gebruikt die ik had gevonden in de schuur met plastic er nog om.
gewoon goed nat gehouden... me ouders kennende kwam die kwast van de action....
toen ik de auto had droogemaakt zag ik nergens krasjes.. behalve diegene die er al zaten[:diablo] ]-0
 
bodi;352077 zei:
(indien te vuil vliegt kwast toch weg na gebruik)

Bij mij gaan alle borstels en kwasten na gebruik even door de geconcentreerde afwasmiddel en dan direct in een kussensloop in de wasmachiene. Gewoon op 40 graden alleen zonder centrifugeren. Na het wassen op zn kop met de haren naar beneden laten drogen aan het was rek
 
weggooien is inderdaad een beetje zonde.
Voor die paar keer dat je ze nodig hebt op een jaar...

Uitwassen na gebruik is voldoende.
 
  • Leuk
Reactions: livai