• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verfof plastic resten schade krijg ik niet weg

Reny

Detailing rookie
20 dec 2008
499
0
Iets of iemand heeft een paar weken terug tegen mijn auto gezeten zonder een briefje achter te laten. Zo te voelen heb ik wel krassen maar heb ik goede hoop dat ik die met mijn dap aardig ga weg krijgen.

Na het kleien, scratch x en PB Professional Polish krijg ik de laatste troep niet weg, hel lijkt wel een soort plastic? Ook krabben met een nagel werkt niet. Nu ben ik bang dat als ik er met een dap overheen ga, ik meer krassen ga trekken met de stukjes die los laten. Sommige stukjes zijn hard en kantig (daarom mijn idee dat het een soort plastic is?)
Wat is slim om te doen. Toch dappen?

Het ziet er na het kleien e.d. zo uit:
 
Hey Reny,

Das mooi kl****. Erg fijn ook als andere mensen niet zo zuinig zijn met hun auto.

Als het harde stukjes (plastic) zijn, zou ik inderdaad nog niet gaan dappen. Toch eerst maar even kijken of je de harde stukjes eraf krijgt.

De vraag is alleen hoe je dat het beste doet. Misschien toch voorzichtig een beetjes peuteren met je vingers.:-& :-&

Hopelijk kan je daarna dan alles nog een beetje fatsoeneren met je dap.

Succes.
 
misschien voorzichtig wegsnijden met een verfkrabbertje?
zo een voor glas dus?

succes! altijd K dit soort dingen. je bent dan echt geneigd een willekeurige deuk te trappen in een vuilnisbak:no :D
 
Zou ik de stukjes plastic ook kunnen oplossen?
Ik heb al even gegoogld maar nergens een oplossing waar bij staat dat het veilig is voor de lak
ik heb gekeken naar remmenreiniger en terpetine
Volvo raadt terpetine aan om teer te verwijderen maar ik kan nergens ontdekken of dat nu echt slim is.

Iemand een idee?
 
Om het echt nettjes te krijgen moet je toch spuiten, nu kun je mooi wat oefenen met wetsanden enof een zware combi op je dap of rotery.
Het erger maken kan bijna niet, je moet immers toch spuiten
 
Je zou ook eens kunnen proberen of Body Solvent iets doet. dat is in ieder geval wel al veilig voor de lak.

Een andere mogelijkheid waar ik aan denk is HG Stickerverwijderaar. Dit lost ook een hoop dingen op.
Misschien krijgen de oplosmiddelen darain het wel los. Let op, best wel een handschoen aandoen!
 
eens met werner..!
Wasbenzine/stickerverwijderaar of iets soortgelijks eerst eens proberen....
Grover geschut kan altijd nog :cool:
 
Ik ga eens aan de gang met teerverwijderaar en anders de stickeroplosser. Body solvent heb ik niet.

Spuiten weet ik niet Ronald, het witte wat je ziet is niet de grondlaag van mijn auto maar zit er juist op :(
Dus ik hoop dat het met een dap is op te lossen, de krassen die ik tot nu toe zie en voel zijn niet diep. (geen nagelhangers zeg maar)
 
Als het werkelijk plastic oid is zou ik alle middeltjes die je thuis hebt gewoon proberen, misschien dat er iets is dat het plastic oplost. Bv, Aceton(nagellakverwijderaar, dat heb je vast wel:D )
Zou eerst van alles proberen voordat je de DAP erop zet.
 
michelv. zei:
Als het werkelijk plastic oid is zou ik alle middeltjes die je thuis hebt gewoon proberen, misschien dat er iets is dat het plastic oplost. Bv, Aceton(nagellakverwijderaar, dat heb je vast wel:D )
Zou eerst van alles proberen voordat je de DAP erop zet.

nagellakremover heeft bij mij ooit ook gewerkt....er hing verf aan de klink van een geel verkeerspaaltje :confused: Ging er prima mee af...wel eerst even testen op een minder zichtbaar plekje....
 
Kunststof heeft de eigenschap om bij warmte te reageren.
De meeste kunststoffen worden zacht. Dus je zou eens met een fohn kunnen proberen.

Hans