• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verfvlekjes op de Auto.

Gerkee

Detailing addict
12 mei 2011
82
55
1 Goedemiddag,

Vandaag werd ik gebeld door mijn buurman met de mededeling dat hij verfvlekjes op zijn auto had gekregen. Hij had de schutting gisteren behandeld met verf en/of beits. Vandaag ging hij de auto wassen en kwam tot zijn schrik erachter dat er allemaal kleine vlekjes op zijn auto zaten.

Ik heb toen geprobeerd het er met klei af te krijgen, maar dit mocht niet baten. Vervolgens Mezzo op wit geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. Toen de krachtigste combo gebruikt dit ik heb, Mezzo op Oranje. Hierdoor werd het iets minder maar ging het niet weg.

Nu de vraag, hoe kan ik dit wegkrijgen? Er werd Thinner geroepen door 1 van zijn vrienden, maar hier heb ik niet zo'n goed gevoel bij.

Tytsjerksteradiel-20110918-00324.webp

Tytsjerksteradiel-20110918-00325.webp

Greetz,

Gerkee

Met brake cleaner krijg ik bijna alles weg, maar weet niet wat dit met je lak doet.

Je kan natuurlijk ook een beetje (thinner b.v) op een wattenstaafje doen en dan even dat plekje aan stippen en dan gelijk weg vegen

Hallo ,

lees ff op de pot met verf/beits op welke basis deze is gemaakt en hoe te verdunnen...............dan heb je je oplossing??

Danny

Als je thinner verkeerd gebruikt kan het je lak tot op het plaatwerk wegvreten. Het komt er op neer dat je de thinner zo snel mogelijk na het aanbrengen van de lak verwijderd en het niet laat weken. Dan kan het de lak aanvreten en op z'n minst week/zacht maken.

Remmenreiniger is voor remmen. Verder hoeft daar niets over gezegd te worden. Het is hele vieze rommel om op je lak te gebruiken.

Wouter B zei:
wasbenzine zou ook nog kunnen

Was benzine haalde helemaal niks uit, heb ik al geprobeerd. Thinner, ga ik niet mee werken.
Wel, gingen de stipjes weg als je met een doek goed wreef. Maar hier kreeg je leuke krasjes voor terug..

Wat blijft er over?

heb je al eens gekeken op welke basis de beits was?

indien met bvb white spiritus te verdunnen/afspoelen van de borstels kan je dit ook eens proberen ???

Danny

wasbenzine kan je eventueel wel wat meer laten inweken. en persoonlijk heb ik liever wat krasjes op me lak dat verfspetters want de krasjes kan je later weg polijsten.

En wat Danny zegt is ook een goed idee

Zwaardere klei gebruiken! Dodo Juice Purposeful Purple klei heb ik goede ervaring mee met het verwijderen van verfspetters. Heeeeeeel veeeeeel klei glijmiddel gebruiken!

Thinner zou ik zeker niet gebruiken, tenzij je echt weet wat je doet.

Als je thinner over een spuitdeel haalt, veeg je in één vloeiende beweging je lak eraf.

Ben ik niet met je eens, in 1x alle lak eraf gebeurd misschien als een paneel net gespoten is, als je thinner gebruikt op delen die niet recent zijn overgespoten gebeurd er niks.
Ik ontvet op m'n werk regelmatig delen met thinner als de normale ontvetter niet sterk genoeg is. Heb nog nooit gehad dat ik er lak mee verwijderde dat zou hooguit kunnen als je een doek vol met thinner op de lak laat weken.

Ik heb het misschien wel erg kort door de bocht geschreven, ik heb echter wel al vaak zien gebeuren dat iemand met thinner een behoorlijk veeg veroorzaakte op de lak.

Het blijft oppassen geblazen met thinner!

voorzichtigheid is altijd wel geboden maar met synthetische thinner kan je met de juiste handelingen weinig kwaad doen. Celulose thinner is wel gevaarlijker om toe te passen op lakken

grtz