• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkleurde lak door zon bij een oldtimer (MG B uit 1979), wat is de oplossing?

jays88 zei:
He Tinus, de auto hoeft idd niet in concoursstaat te zijn ;) Wil gewoon dat die vlekken uit de lak gaan. Heb al ondervonden dat polijsten slechts tijdelijk werkt.
Maare wat doet Harold A1 dan precies? Gebruikt hij speciale middelen? Als ik het om de zoveel tijd bij moet houden schaf ik liever zelf wat materiaal aan (machine e.d.) Wat kun je adviseren?

Edit: Wat denken jullie trouwens van Auto Glym Paint Renovator? Daarna Autoglym SRP en dan sealen met collinite 845?


wat ik doe? ik ben full time professioneel detailer met een autodidactische werkmethode en productkeuze.

maar vragen stellen staat vrij ;)

polijsten moet je uiteraard mee beginnen, maar waneer de bescherming van bedenkelijke kwaliteit en duurzaamheid is lijkt het alsof je het aan het polijstwerk ligt omdat de lakdefecten steeds terugkomen.


laat ik wel zeggen dat alle producten die jullie opnoemen niet het gewenste én langdurige resulaat zullen geven.
zit nu even achter een andere laptop maar ik zal even een paar foto's opzoeken om te laten zien welk soort lakdefecten ik af en toe in de werkplaats heb
 
tsunami69 zei:
tijdens 50/50

P1010529_edited.jpg

*moet lachen om de 50/50*

zo erg heen is die lak niet, hooguit wat oxidatie en vervuiling


*gaat nu even de andere laptop openen voor de foto's*
 
He Harold,
Bedankt voor je informatie. Ziet er erg goed uit allemaal hoor! Heb even je website opgezocht via google en ook eventjes snel de prijslijst bekeken ;)
Wat is de behandeling die mijn auto nodig zou hebben? Zelf vermoed ik de "Intensive Clean, Intensive Polish & Protect : ± 8 - 10 uur".
In een eerder bericht zei je dat de lak dan sowieso een jaar rood blijft. Is het voor mij dan niet slimmer om 'm te laten spuiten ipv ieder jaar rond de €300 te betalen? :-"
 
jays88 zei:
7In een eerder bericht zei je dat de lak dan sowieso een jaar rood blijft. Is het voor mij dan niet slimmer om 'm te laten spuiten ipv ieder jaar rond de €300 te betalen? :-"
Sleutelwoord is het BIJHOUDEN, je moet hem zelf bijhouden anders kan je hem inderdaad elke keer wegbrengen.
Als je hem over laat spuiten dan WEL blanke lak nemen, dan heb je het probleem niet zo snel meer.
 
Ben ik ook erg benieuwd naar. Auto's zien er geweldig uit hoor! Maar ikzelf zit met de vraag of de lak na een jaar nog steeds 'toonbaar' is als je 'm zelf bijhoudt.
 
Harold-A1 zei:
*moet lachen om de 50/50*

zo erg heen is die lak niet, hooguit wat oxidatie en vervuiling


*gaat nu even de andere laptop openen voor de foto's*

Sorry, maar jouw foto's laten ook niet echt zien in hoeverre de lak heen is, maar dat zal ongetwijfeld aan de kwaliteit van de foto's of mijn beeldscherm liggen ofzo.
 
Harold-A1 zei:
*moet lachen om de 50/50*

zo erg heen is die lak niet, hooguit wat oxidatie en vervuiling


*gaat nu even de andere laptop openen voor de foto's*

Beetje jammer Harold, Wilco plaatst hier een goede duidelijke(niet bewerkte) foto en word gelijk afgezeken door jou. Plaats eerst zelf maar is wat goede, duidelijke foto's......... De foto's die je nu geplaatst hebben zeggen helemaal niks.
 
jays88 zei:
Is het voor mij dan niet slimmer om 'm te laten spuiten ipv ieder jaar rond de €300 te betalen? :-"

Een goede paintjob kost ook een aardige klap geld, misschien is het wat om bij bv CC een afspraak te maken voor een goede voorlichting en gelijk te zien wat er wel en niet mogelijk is, voor € 300,- kan je zo ongeveer de benodigde spullen aanschaffen alleen zal je dan nog zelf een dag (of twee) aan het werk moeten.