• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkleurde lak door zon bij een oldtimer (MG B uit 1979), wat is de oplossing?

Oke tnx voor je antwoord. Ben bang dat het kleurpigment is. Heb al een beetje nagevraagd hoe duur ik ongeveer uitkom als ik 'm laat spuiten.
Had iemand gevonden op internet die 't doet voor €800 (zelf schuren en strak maken). Is dat goedkoop in verhouding tot andere spuiters?
J.
 
Heel goedkoop.... :confused: Eigenlijk té goedkoop. Alleen voor spuiten ben je al meer kwijt, de voorbereidingen om een auto goed te spuiten en vooral netjes zijn het belangrijkste en duren het langste....
 
Dacht ik dus zelf ook al.. Weet dat het schuren en strakmaken etc. het meeste tijd in beslag nemen. De auto heeft echter totaal geen roest (toch nog een voordeel van het zonnige Florida :p) dus daar zie ik niet zoveel problemen.
Heb ff de link opgezocht van de advertentie waarin die aanbieding voor 800 staat.

http://link.marktplaats.nl/241473566

Iemand ideeen/meningen/gevoelens hierover?
 
naja, derde en laatste keer dan..
zie post 5..

ik denk dat een srp genoeg zal cleanen / voeden om hem weer rood te krijgen..
als je die afsluit met een collinite 845/476, zou hij toch echt minimaal een half jaar rood moeten blijven..

en.. het is zo gebeurd.. geen dagen voor nodig (denk dat je met een uurtje of 5 a 6 wel klaar ben)

kost weinig.. en dus zeker de moeite om te proberen..

rood zal altijd blijven verkleuren, niks aan te doen..
 
Maar om nu van Tiel naar Stiens te rijden (Friesland, achter Leeuwarden)

Zou ik er voor die €800,- niet eens voor over hebben.

Heb laatst prijsopgave gedaan voor mijn auto. Ivm kras en heel veel steenslag op de auto:

Voorbumper volledig demonteren,onderdelen los maken, vlakschuren en steenslag verwijderen. Motorkap volledig vlakschuren waar nodig tot op het metaal. En putjes vlak maken. Zijschermen deels vlak schuren tot op het metaal En weer hetzelfde verhaal. Kwam op een bedrag van €650,- ex btw.

Maar weet ik wel dat het goed gebeurt.

Ben daarna naar de spuiter geweest waar ik mijn vorige heb laten spuiten. Zegt die, deels afplakken, schuren/plamuren. En spuiten. €500,-

Nee daar kom ik dus niet!

Ronald zal er wel in komen zo, die woont er ten slotte.
 
Ja, dat is hier 300 meter vandaan.Als ik op het dak zou ga staan kan ik het bedrijf zien

Als ik eerlijk ben laat ik er geen auto spuiten :)_[]

Nu kun je sowieso geen auto mooi laten spuiten voor 800 euro

Edit: mijnmening is o.a. gebaseerd op onderstaande foto (en verhalen, ken de man persoonlijk niet).

ik zou minimaal de achterlichten demonteren, bumper er af logo er uit enz enz

800 euro voor een complete overspuiter dan moet je wel zelf alles schuren,als je dit niet in de vingers hebt zou ik het niet zelf doen.



[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Mmm daar zit idd wat in! Hoorde al eerder dat 800 erg goedkoop is. Ga eerst maar is de autoglym proberen icm collinite :)
Mocht dat niet werken....hard opzoek naar een goeie (+goedkope) spuiter.
 
met de excenter, een oranje en groene pad en de meguiar's M83 en M83

voor

P1010515_edited.jpg


P1010505_edited.jpg


tijdens 50/50

P1010529_edited.jpg


en erna

P1010557_edited.jpg
 
Mijn eerlijke opinie.

Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest voor een respray van mijn 944.
Heb verschillende dingen nagezocht, 800 euro kan niet. Ik durf niet te geloven dat je voor minder dan het dubbele een goede respray hebt.
Ja, heb met eigen ogen verschillende van zulke resultaten gezien van goedkope spuiters, en ik moet eerlijk zeggen dat mijn auto nog niet eens bij hun in de buurt mag komen.
Klinkt hard, maar een goed resultaat kost wat...

Ik zou proberen de auto nog een keer te (laten) doen.
Heb een aantal jaren terug een rood/roze gruwel aangepakt (handmatig, krijg je spierpijn van ;) ), was de eerste keer goed, maar na een paar weken kwam het terug. 3x totaal behandeld voordat het lang goed bleef. Een goede glaze en wax kunnen ook verschil maken...

Je kunt hier voor een paar honderd euro een heel leuk pakketje samenstellen met een poetsapparaat-pads-shampo-klei-polijstmiddel-glaze-wax, ben je niet meer afhankelijk van een poetsbedrijf, is een toevoeging voor de staat van je auto, en nog leuk om te doen ook (vind ik althans wel)
 
voor €800 kan het met gemak, MAAAAARRRR...
zoals eerder aangegeven zit 'm nu juist in de voorbereiding ( met name het opvullen van ! )
Als je die niet onder de knie hebt >> jammer joh !

1½ jaar geleden ook een paneel zelf gepoogd voor te bereiden. Zag er retestrak uit ( dacht ik ). Ik naar de spuiter, hij lachen.
Ik snapte niet, hij zegt kom morgen maar terug. Volgende dag...zag er voor geen 100e milimeter uit.
Hij had de ene helft gelaten zoals ik het had voorbewerkt, hij de andere kant >>> dat was pas een echte 50/50 vergelijking ;)

Conclusie: ik laat wel lekker doen, dat zit echt niet in mijn vingers ( en bij de meeste niet weet ik )

Probeer eerst maar gewoon volgens de reeds aangeboden tips, die zullen je al hemelsbreed verschil laten zien !
 
aan de foto's te zien is je lak te ver heen; de lak is verkrijt (nadeel van rode en oude lak)

Je kunt het wel iets verbeteren, maar dat is altijd tijdelijk. Als het een auto is die je in redelijke staat wil houden, dan adviseer ik eens langs te gaan bij Harold A1. Als je de auto in concoursstaat wil brengen, dan weet je de oplossing wel.

Ik schat in (gezien jouw opmerkingen) dat je de auto niet in concoursstaat wil brengen, anders wist je de oplossingen wel als je je in dat concourswereldje begeeft.
 
als het toch zo ver heen is, zou ik hem waterproof schuren (specialist laten doen) en grof polijsten.
misschien ga je diep genoeg om de kleur op te halen, zo niet hoef je minder te schuren voor het spuiten !
 
He Tinus, de auto hoeft idd niet in concoursstaat te zijn ;) Wil gewoon dat die vlekken uit de lak gaan. Heb al ondervonden dat polijsten slechts tijdelijk werkt.
Maare wat doet Harold A1 dan precies? Gebruikt hij speciale middelen? Als ik het om de zoveel tijd bij moet houden schaf ik liever zelf wat materiaal aan (machine e.d.) Wat kun je adviseren?

Edit: Wat denken jullie trouwens van Auto Glym Paint Renovator? Daarna Autoglym SRP en dan sealen met collinite 845?
 
@jays88 , ik kan je foto's niet bekijken !
Ben toch wel benieuwd hoe de lak er aan toe is !

Als het een singlestage lak is (geen blanke lak ) moet dit met compounden-polijsten toch te verhelpen zijn.
Je kan de lak er wel tijdelijk terug rood laten uitzien door te polijsten met de lichtst mogelijke polijstcombi maar om de lak langdurig mooi rood te houden zal de verkrijting
toch moeten weggehaald worden.
Dan kom je algauw uit bij een sterk schurende compound (bvb m84 of m105 van Meguiars) in combinatie met een wool- of cuttingpad op een DA (DAP500)of beter nog een rotary.
Daarna verfijnen met een lichter polijstmiddel (bvb. m80 of m205 van Meguiars) in combinatie met een polishingpad op een DA.

Ik zou daarna de lak zeker behandelen met een sealant (bvb. m21 van Meguiars) om het verkrijten van de lak zoveel mogelijk tegen te houden.
Daarna nog een laagje m16 erover voor wat extra glans en bescherming .

En regelmatig waxen om de bescherming intact te houden want dat is heel belangrijk om de lakkleur mooi te houden !
 
Hoi Allemaal, Bedankt voor de reacties. Vroeg me nog 1 ding af over een combi van poetsmiddelen etc.
Is dit een goeie behandeling? Eerst Auto Glym Paint Renovator daarna Autoglym SRP en dan sealen met collinite 845
zo ja? Wat heb ik daar voor nodig? Kan ik dat gewoon met een poetsdoek doen?
 
ik zou: deze (klik) voor de srp nemen
en: deze (klik) of deze (klik), voor de wax nemen.

zelf heb ik liever de euro pad's, deze zijn net even groter, waardoor je er minder snel 1 laat vallen..