• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Iron-X cleaner en Iron-X soapgel

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

zoals de topictitel al noemt; wat is het verschil tussen de Iron-X cleaner (spuitflacon) en de Iron-X soapgel? Ik heb even de beschrijvingen gelezen op de Carclean.com, maar kan geen duidelijk verschil in werking ontdekken. In gebruik lijkt het mij dat de cleaner in spuitflacon handig op te spuiten is en dan na te spoelen. De soapgel lijkt mij om te verdunnen met water en zo de auto te wassen?
Bij mijn volgende bestelling wil ik namelijk Iron-X bestellen, maar heb geen idee welke variant. Wie helpt mij?

Alvast bedankt!

Vraag is al eerder voorbijgekomen, dacht vorige week nog :

De spuitflacon zou zwaarder / agressiever zijn dan de soap gel.

Beide puur gebruiken !
De spray is aggressiver dan de gel, de gel is meer een tussendoor zover ik het begrepen heb.
Sponsje nattig maken, gel er op en dan soppen maar
Spray op oppervlak, ff wachten etcetc en wegspoelen die spraybende

Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties! :) Ik heb de zoekfunctie geprobeert te gebruiken, maar kwam geen resultaat.. :( Misschien niet goed genoeg gezocht dan.

Wat betreft de cleaner (spuitflacon) hoeveel is het gemiddeld verbruik bij één auto? Ik zag het is met 0,5l en 1l te verkrijgen. Ik wil er namelijk de hele Ibiza mee gaan dien inclusief velgen en winterset velgen.

Ik verbruikte laatst ongeveer 300ml voor m'n hele Phaeton, exclusief velgen. Dat moet dus zeker ook volstaan voor een Ibiza incluis velgen. Begin dus maar met de 0.5l spuitflacon.
Tip: vóór het afspoelen even met een vochtige spons over alle ingespoten carrosseriedelen gaan, dan komt alles zeker los. Doe daarbij wel plastic handschoenen aan, bij mij begonnen mijn handen nogal te prikken.

mk-us zei:
Beide puur gebruiken !
De spray is aggressiver dan de gel, de gel is meer een tussendoor zover ik het begrepen heb.
Sponsje nattig maken, gel er op en dan soppen maar
Spray op oppervlak, ff wachten etcetc en wegspoelen die spraybende

De soapgel is ook prima verdund te gebruiken hoor, zie mijn review.

persoonlijk heb ik geen last van prikkende handen ed gehad bij de gewone variant. Wel ben ik er zo van overtuigd dat wanneer het flesje leeg is er een jerrycan van dat spul komt.