• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Poorboys SSR 2 en SSR 2,5

braamr

Detailing rookie
24 jun 2009
45
0
Klein vraagje,

Zie in bijna alle topics dat een auto eerst word behandeld met PB SSR 2,5 en daarna nog nabewerkt met PB SSR 1
Bijna nergens lees ik dat men PB SSR 2 gebruikt. Zit er zoveel verschil tussen of is SSR2 een minder product ?

Is dat misschien ook de reden dat de SSR2 in de aanbieding is ?
 
Niets mis mee ,meeste mensen kopen gewoon een combo van 2,5 en 1 omdat dit meer voor de hand ligt. SSR 2 wordt meer gezien als een éénstaps polijstmiddel.

Ook omdat het verschil tussen 2 & 2,5 niet groot is heb je liever iets staan wat net wat meer cut heeft indien nodig. Ik zelf heb nooit veel verschil gemerkt tussen beiden.
 
Ondergetekende heeft de hele serie van SSR, behalve de 2,5. Vond die te weinig "cut" geven. De SSR3 daarentegen is iets te veel van het goede, maar is door na te bewerken met SSR2 en soms daarna nog SSR1 goed te doen. Ikzelf gebruik vaak met de rotary alleen de SSR2 !!!
De SSR3 zal binnenkort gebruikt worden op een volledig dof uitgeslagen Toyota Starlet (witte kleur) ik denk dat ik die daar wel voor nodig zal hebben ! :(

p.s. is trouwens niet de reden dat ie nu goedkoper is !
 
Zou SSR2 + witte pad en daarna overstappen op Black Hole + zwarte pad en daarna overstappen op Natty's Blue + blauwe pad dan een goede manier van werken zijn,
of is padjes bijkopen en dan na SSR2 overstappen op Black Hole + blauwe pad en daarna overstappen op Natty's Blue + rode pad ?
 
als ik jou was mk-us..

zou ik lekker het monello kwartet aanschaffen...

is goedkoper, en gewoon een veel beter / mooier product

poorboys ssr reeks is prima spul hoor, maar op de hedendaagse krasvastte lakken (na 2001/2002) werken monello's gewoon veeeeel beter

plus het finisht ZOOOO makkelijk!!

en goedkoop!

van te voren weet je nooit wat je nodig hebt.. niet 1 lak is hetzelfde
zelfs dezelfde modellen, van hetzelfde jaar, in dezelfde kleur, kunnen nog heel verschrillend zijn

monello finale werkt prima op zwart.. om te finishen
monello finale werkt prima op wit voor heeeellleee lichte correctie (of eventueel finishen op keiharde lak)

dan heb je de monello mezzo

mezzo op oranje voor lichtere tot matige correctie

dan heb je inizio... dat is een serieuze compound! die ook heeeel mooi afwerkt

inizio op geel is voor correctie
inizio op puprle foamed wool woor zware correctie (zwaardere combi's zijn er niet nodig)

uiteraard kan je mezzo bijvoorbeeld op een gele of witte pad gebruiken..

zo ben je heel flexibel

de inspectie spray spruzzo (gezondheid) is ook heel handig, dit haalt ALLE polijst residu weg!
 
Zit ook aardig in twijfel of ik straks voor de SSR of Monello zal gaan. Hetgeen wat mij tegenhoud is dat SSR wel in de zon kan en de Monello niet. ( geen idee wat er gebeurt als je toch in de zon gaat gebruiken ( wordt dan te snel droog tijdens het dappen ? ))
Hier altijd zon en die verdwijnt pas na 19:00 uur en dat red ik het gewoon niet in 1x, tenzij de auto was + klei + binnenkant op zaterdag doe en zondag doorga ( uiteraard eerst nog eventjes nalopen vanwege aanwapperende vuil )

Vandaag de auto even snel afgespoten en gewassen en ziet er naar uit het wel een inizio met oranje/geel gaat worden :( ( maar ga de boel toch ophalen, laat ik een expert van CC zijn oog wel even op stuiteren )
 
Menzerna (en de klonen/afgeleiden zoals Wolfgang/Monello/etc) kunnen niet goed in de zon. SSR is daarin verreweg de beste, en ook de resultaten van SSR zijn en blijven onveranderd goed.

Ondanks de volledige set Menzerna en Monello, blijf ik SSR in de doos houden en gebruiken. Menzerna/Monello is wel mooi spul, en finished mooier dan SSR (aan de andere kant: dan doe je toch een extra pass met SSR1 en klaar ben je...)

SSR: niets mis mee :-)^
 
zo is het uiteraard ook.

vandaag in de zon, op heet plaatwerk gebruikt..
word inderdaad snel droog, en stoft een stuk meer!

maar vond het geen crime om het te gebruiken.

@mk-us
zeker doen!
er is daar ZEKER iemand die het 1 en ander kan adviseren / uit laten proberen op je wagen!
 
En bedankt Tinus, voor het nog makkelijker maken HAHAHA

Ik ga deze keuze maar opzij leggen tot ik onder het genot van een bakkie mij laat overtuigen tot de beste koop :-)^

Voor nu een hoofdstukje afgesloten, ga verder inlezen want er is nog zoveel om wijzer van te worden.
 
Hoi Marcus;

Nog 1 keertje, voor de zekerheid en de volledigheid en om alle twijfels permanent weg te nemen:

Het verschil tussen SSR 2 en 2,5 is 0,5 :cool
 
mk-us zei:
En bedankt Tinus, voor het nog makkelijker maken HAHAHA

Ik ga deze keuze maar opzij leggen tot ik onder het genot van een bakkie mij laat overtuigen tot de beste koop :-)^

Voor nu een hoofdstukje afgesloten, ga verder inlezen want er is nog zoveel om wijzer van te worden.


Markus gaat daar dus weg MET Monello EN SSR serie :lol
 
Heb net voor het eerst gewerkt met SSR 2 als test op m'n cinquecento. Op zich tevreden, al had ik wellicht beter 3 gebruikt/gekocht, want niet alles is weg. Voor de duidelijkheid, ze had nog nooit wat anders gezien dan de krasstraat en is van 1997. Ook blijven wat doffe plekken over in de lak. Heb echter 2 vragen na m'n eerste ervaringen.

Mijn witte LC pad is na slechts het dak al nagenoeg volgezogen. gebruik ik teveel SSR? Of is dat normaal en pak ik een schone pad voor de rest, of mag ik 'm omspoelen en daarna weer verder? Micorfiberdoek idem dito verhaal.

Ik heb dus nog wat doffe plekken op het dak. Is dat een kwestie van wetsanden of de DAp gebruiken, of toch SSR3, of SSR2 met een zwaardere cuttingpad?
 
Wetsanden is altijd de laatste stap als niets meer werkt... dus niet meteen naar het schuurpapier grijpen. :|~*
 
Niet teveel product gebruiken, enkel in het begin durven de pads wel wat meer opnemen. Ik merk dat hun structuur toch steeds mooi zichtbaar blijft als je niet teveel product gebruikt.
Vooral goed verdelen op stand 2 en je zou zeer economisch moeten kunnen werken...
Vreemd dat je die dofheid niet wegkrijgt.
Ik zou wel eens de SSR2 op oranje proberen, trage passes en nabewerken met SSR1 op wit. :ja
 
Thankx. Hier nog wat foto's van vandaag. Ben na de motorkap te hebben gepolijst moeten stoppen wegens heftige rugklachten :'(. Heb dus geen wax meer aan kunnen brengen.

Owja, ik heb geen DAp. Overweeg ik aan te schaffen. Vandaag heb ik gedaan:

Wassen/drogen
kleien
paintcleaner van Meg met zwarte LC pad
Polish SSR2 van PB met witte LC pad

Motorkap VOOR
IMGP4166.webp


Motrorkap NA
IMGP4169.webp


Valt dus tegen. Het is wel minder, maar bij lange na niet weg. Het dak ging beter (geen foto's), op wat compleet ingevreten vogelstront na zijn alle swirls daar wel weg.

Jullie advies graag, heren/dames detailliefhebbers
 
Wit is natuurlijk een pad met minimale cutting-factor. Je zou voor een nog wat grovere oranje kunnen gaan met SSR2.
Maar het beste advies wat ik je kan geven is koop een DAP. Zal je rug zeker ten goede komen en ook het resultaat, want wanneer je die machine in combinatie met de SSR2 gewoon zijn werk laat doen, dan wordt dat weer een prachtige motorkap.
Wel vreemd trouwens dat het dak betere resultaten gaf dan de motorkap. Misschien een keer overgespoten? Dak en motorkap hebben in de regel evenveel te lijden.
Oh, en complimenten voor de scherpe foto's. Goede foto's helpen bij het beoordelen en adviseren.
Aficior