• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Poorboys SSR 2 en SSR 2,5

Nou, vandaag de DAP getest op de Cinque. Eerst gewassen, daarna nog kleien wat er nodig was. De vorige keer had ik al een boel gedaan, dus dat scheelde behoorlijk wat tijd. Daarna DAP-pen maar. Aanzienlijk beter resultaat, helaas niet altrijd weg na diverse keren met de orange pad en SSR2.5. Afmaken met SSR op wit en de NXT van Meg. (Heb nog geen sealant en aparte wax, vandaar)

Voor:
IMGP4166.jpg



NA:
IMGP4174.jpg

IMGP4175.jpg



De postbode was ook onder de indruk
IMGP4176.jpg



Ze blinkt flink, maar als je goed kijkt, zie je nog van alles. Nu was dit voor mij een test en ben best tevreden. DAP-pen is idd vrij simpel. Toch vraag ik me een aantal dingen af:

- Moet ik nu voor de overblijven swirls:
A. meer product gebruiken (heb de juiste verspreid methode gebruikte ne het schema wat in de handleiding van de DAP staat gebruikt)
B. een zwaardere combi aanschaffen (zo ja, welke? heb nu Orange en 2.5 als zwaarste. Wil graag met PB blijven werken....)

- ik weet dat je SSR moet uitwerken totdat het doorzichtig wordt. Maar hoe doorzichtig is dat? Glanzend oppervlak/ ingemasseerde wax-doorzichtig/ ??? Kortom, werk ik niet te lang door en dus toch weer krassen?

- Bij de DAP-kit zaten schoonmaakzakjes voor de pads. Op zicvh makkelijk hoor, maar bij het droogdraaien moest ik op standje 6 de DAP echt goed vasthouden, die ging enorm te keer voor wat betreft schudden, niet normaal. Zonder pad alles normaal overigens. Komt dit simpelweg door de hoeveelheid vocht die nu nog in de pad zit? Mag een 5.5" pad met Velcro in de wasmachine op 30 graden??

- de eerder genoemde doffe plekke blijven helaas. Hoe ga ik dat aanpakken??

Graag jullie advies/reactie.
 
Overblijvende swirls:
Een 2e pass maken met 2.5 op oranje, diepere krassen kan je plaatselijk met SSR3 op oranje of geel doen.

SSR is uitgewerkt als hij glanzend wordt en de dofheid nagenoeg weg is.

Als je de DAP laat ronddraaien op 6 in de vrije lucht dan gaat hij wel tekeer ja, vooral de pad goed centreren en misschien best op 4 à 5 wat langer draaien.
Ik steek m'n pads niet in de wasmachine, maar het kan wel. Er zijn speciale producten om je pads en microvezeldoeken mee te reinigen: bijv. van Cobra: Klik!

Maak en testspot op de doffe plek, misschien moet je tot SSR3 op geel gaan? Anders eventueel proberen met de Monello-reeks.

Hoop dat je er wat aan hebt :ja
 
Vandaag onze zwarte Alfa Romeo 147 gedaan, althans een testspot gedaan. Ik krijg het geheel simpelweg niet helemaal swirlvrij met 2.5 op oranje. Auto is nog niet eerder geplolijst en ca. 5 jaar oud met een kleine 60k op de teller.
 
Als ik het goed heb in dezelfde provicie als jij; Zeeland. Souburg om precies te zijn. Maar een rotary ga ik niet loslaten op m'n auto. Ben er min of meer al achter dat je na de SSR1 nog moet finishen. Ik dacht dat dit dus al een finish was. Maar daarnaast, een keer over de schouder meekijken of tips ter plaatse sla ik niet af ;)
 
Die hebben ze gegraven om er door heen te rijden :D. Maar zere neus, is het een idee om eens samen eea door te nemen? Jij bent al langer bezig dan ik, ken ik aardig wat van opsteken!
 
Me vrouw loopt op haar laatst, dus word de komende tijd lastig om afspraken te maken.

Maar als de kleine er is kan je zeker wel es een zaterdag midagje langskomen hoor :ja
 
Maek nie uut. Ik kom tzt wel een keer die kant op. Kun jij lekker thuis blijven bij moeder en kind. Ik moet toch eerst nog eea bestellen, waaronder een finale polish. Wordt waarschijnlijk Monello. PP is geloof ik weer net anders dan een finale polish.
 
Na de SSR kan je professional polish gebruiken, dan eventueel een glaze, daarna sealen en eventueel aftoppen met een wax.
@ThaBird: wat een tof forum toch, help is on the way (and baby too ;) )
Misschien kan je eerst de Monello ondertussen eens proberen...
 
Professional Polish is een zogenaamde chemische polish, de pad bepaald de cuttingfactor, de Monello's hebben wel een korrel in zich.
 
Ik heb trouwens nog Step 1 (PC van Meg) liggen. Is toch gelijk aan PP voor wat betreft de werking? Het reinigt/cleanert zonder korrel. Step 1 is alleen vloeibaarder dan pp, dus met de hand?