Daar er in mijn ogen wel een interessant stukje ontstond over het wel en wee van chemische polish:
dit de toplaag zachter maakte en je zodoende het geheel weer wat laat dichtvloeien.
Hoe dit dat weer exact effectief op de polijstgraad slaat ..... uuuuhhh, in de trend van weekmaker + de slijpgraad van de pad welk ik dan weer vergelijk met polijstkorrels ( soort van, maar je begrijpt me wat dan betreft wel ( hoop ik ))
Het is mijns inzien ook meer een 'cleaner' dan een echte 'polish' daar er geen polijstkorrels in zitten ( duhhhh ) en om die reden veel minder effectief zijn dan indien wel aanwezig ( bv bij PP2, daar zitten ze samen gezellig in 1 flesje )
Wat ik wel gelezen heb is dat men soortgelijke producten gebruikt na het polijsten ( geeft idd een mooie finish ) met als achterliggende reden dat het tevens de reeds nog aanwezige oliën,
ofwel van het polijsten ofwel van eerder aangebrachte middelen, weer verwijderd.
Vanuit dat perspectief verder ( nog ) niet op ingegaan, maar maakt het wel weer interessant
Maar goed, altijd interessant om wat verder te kijken en dieper in de materie te duiken, zo een nuttige conversatie/discussie en ik hoop dan ook dat ie wordt opgepakt en aangevuld cq gecorrigeerd
Je hebt 2 soorten polishes:
- Met schuurkorrels
- Chemische polish
Pro Polish is een chemische polish, en ondanks dat je zou denken dat het zonder schuurkorrels niets zou doen, doet het wel degelijk iets.
Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen.
Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.
Dat is nu eens iets wat ik mij al vaak afgevraagd heb: hoe werkt een chemische polish dan precies?
Hoe een polisch met schuurkorrels werkt snap ik, maar hoe kan een chemische polish hetzelfde bereiken zonder schuurkorrel?
Off topic: Ik heb wel al gemerkt dat wat men een chemische polish noemt dan vaak bestaat uit een bepaald percentage schurende korrel en een bepaald percentage chemische "something",
waarbij het dus vanaf een bepaald laag percentage schurende korrel een "chemische polish" genoemd word....maar dit terzijde
De vraag is dus: Hoe kan een polish zonder schurende bestandelen (lichte) krasjes verwijderen? Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik denk dat je wat betreft het 'bijtende' gedeelte wel correct zit. Ik heb er eigelijk nooit zo heel direct over nagedacht maar ging er ook vanuit dat het een soort 'weekmaker' wasDe pad heeft mi altijd invloed op de werking/effectiviteit van een polish, ook bij traditionele polishes toch? Ik weet dan ook niet hoe ik bovenstaande quote moet interpreteren...
Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Het moet toch iets zijn wat de toplaag van je lak beinvloedt (een soort "bijtend" chemisch product? ), anders kan het toch geen kras verwijderen?
dit de toplaag zachter maakte en je zodoende het geheel weer wat laat dichtvloeien.
Hoe dit dat weer exact effectief op de polijstgraad slaat ..... uuuuhhh, in de trend van weekmaker + de slijpgraad van de pad welk ik dan weer vergelijk met polijstkorrels ( soort van, maar je begrijpt me wat dan betreft wel ( hoop ik ))
Het is mijns inzien ook meer een 'cleaner' dan een echte 'polish' daar er geen polijstkorrels in zitten ( duhhhh ) en om die reden veel minder effectief zijn dan indien wel aanwezig ( bv bij PP2, daar zitten ze samen gezellig in 1 flesje )
Wat ik wel gelezen heb is dat men soortgelijke producten gebruikt na het polijsten ( geeft idd een mooie finish ) met als achterliggende reden dat het tevens de reeds nog aanwezige oliën,
ofwel van het polijsten ofwel van eerder aangebrachte middelen, weer verwijderd.
Vanuit dat perspectief verder ( nog ) niet op ingegaan, maar maakt het wel weer interessant
Maar goed, altijd interessant om wat verder te kijken en dieper in de materie te duiken, zo een nuttige conversatie/discussie en ik hoop dan ook dat ie wordt opgepakt en aangevuld cq gecorrigeerd