• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillen tussen Kompressor en Smartpads?

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Beste,

ik ben een beetje aan het inventariseren voor de stap naar machinaal en weet nog niet goed wat de verschillen zijn tussen bovenstaande pads.
Bij het pakket van €189 zitten de 6" kompressor pads van monello.
Echter monello verkoopt ook een hele riedel Smartpads van 5,5" die een aardig stuk goedkoper zijn.

Waar zit het verschil?
Levensduur?
Compressors werken fijner/sneller?

En dan nog een vraagje:
Kan ik met die startersset alle 5,5 6 en 6,5 inch pads gebruiken zonder extra hulpmiddelen? (backingplates)

SMFLK.

Heb deze opgezocht op het internet ....en kwam bij cc terecht :lol

anderen zullen ongetwijfeld hun eigen tekst herkennen :ja

dit was het linkje : (als het werkt :-b )

https://forum.Carclean.com/cc_postst9958/Smartpads-vs-Kompressorpads.aspx

indien het niet werkt , hieronder enkele reacties :

Kompressors lopen wat makkelijker over rondingen
En door de ronde zijkant zijn ze wat soepeler als je licht scheef gaat
Dat is vooral bij een Rotary lekkerder werken

Ik gebruik alleen nog maar de Kompressorpads op de rotary.

Deze "zuigen" zich minder vast aan de lak of hebben minder weerstand doordat de Kompressorpad een beetje rond loopt.

De gewone Smartpad is volledig vlak.

Ik gebruik de Smartpad eigenlijk alleen nog maar om een glaze en/of sealant aan te brengen met de DAP.

Enig nadeel dat ik tot nog toe heb ondervonden (aantal personen met mij) is dat de 6" Kompressor wit niet altijd even lekker draait bij een D/A machine, als ik dan vervolgens een Smartpad wit eronder plak, draait deze wel goed rond, maar dat is ook het enige dat ik heb "aan te merken" op de Kompressor pads

Voor op een Dap ben ik ook zeker voorstander van de Smartpads.
Fijne pads, meer "gevoel"met je machine, en veel minder vibraties bij hogere toerentallen (met name bij witte pads en alles wat grover is).
En ja, meer vibraties heeft ie bij mij ook na heel precies centreren.

Zwart en lichtgroen gebruik ik nog wel eens op de dap met een finishing polish, maar dan ligt de snelheid vaak wat lager en gaat het dan ook prima.

+1
helemaal mee eens en ondervind de zelfde dingen.

ik vind de levensduur van de kompressors ook niet je van het.
ze slijten sneller omdat ze gevoeliger zijn voor scherpe hoekjes en ander onjuist gebruik (als hard drukken of teveel polijstmiddel)