• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillende merken van producten combineren?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hallo,

Zoals de titel het al verteld... Is het mogelijk om verschillende producten van merken te combineren?

Zoals;

Monello Forza + Meg's Ultimate Compound + Lime Prime (ofwel Ultimate polish er nog ergens tussen:-" )

Of kunnen deze reageren op mekaar en lelijke resultaten geven?

Heb ik zo ook 3 stappen die genoeg afbouwen?

Grtz
 
UC kun je achterwege laten, Inizio heeft meer "cut"en werkt mooier af.

Lime Prime is niet echt een polish, eerder een cleaner /glaze.

Inizio altijd nabewerken met Mezzo, optimaal is Inizio, Mezzo, Finale, Lime Prime, maar in dit rijtje kun je Finale OF Mezzo achterwege laten als je op de centjes let. Als ik moest kiezen liet ik de Finale dan achterwege.

Merken door elkaar halen is normaliter geen probleem. Het ene merk is beter qua polijstmiddel, het andere weer qua wax of glaze etc....
 
Heyla Mcshine ,

Bedankt ! Ja het is een beetje om centjes te besparen :-" .

Dus de Forza kan ik niet nabewerken met de UC? Of begrijp ik dit fout?

Grtjes
 
Nee dat klopt helemaal. Simpel gezegd in een verhaal van A tot Z is Forza C t/m G en UC is een F....:D


De Ultimate Polish ken ik persoonlijk niet maar afgaande op de reviews is dit een zeer milde polijst, en dus na de Forza te gebruiken. Ik zeg testspot of effe wachten op wat andere te zeggen hebben hierover, want zeker weten doe ik dit niet.
 
Ok Ralf,

Ik zal nog afwachten tot vanavond tot er wat meer mee nadenken :-"

Ik dacht ergens in een slijpgraadtabel gezien te hebben dat sommige producten overeen komen met slijpgraad. Daarom deze vraag.

Ben maar een detailer die af en toe iemand zijn wagen en natuurlijk mijn wagen gaat doen en dan vind ik het een beetje zonde om in het begin 5 verschillende soorten polijstmiddelen te kopen die misschien ook geen hulp bieden...

Ik ga dit vanavond eens uittesten maar Camera is dood :sob: . Woensdag hebben we de nieuwe.

Ivm de Ultimate polish, kan echt niet uit aan dit product. Volgens meg's zit hier een slijpgraad in maar volgens mij is dit nihil. Heb er toch niks mee kunnen verbeteren qua swirls op een witte pad met de dap. (Wel in de diepte vd kleur = eerder een Glaze?)