• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillende schades, hoe te handelen

Mss eerst even voorstellen in de voorziene topic. Zou het kunnen dat je foto's niet zichtbaar zijn ?
 
Bij die motorkap lijkt de schade me te groot om nog zo aan te pakken; je zal die kras zeker kunnen verminderen maar niet volledig wegwerken. Persoonlijk vind ik de steenslag te erg...ik zou overwegen om deze te laten herspuiten.:|
Voor de deurrand zou ik eerst de oorzaak opsporen en aanpakken en dan eventueel nat schuren, ontvetten en spuiten met een spuitbus.
De bumper is ook moeilijk zo op te lossen; hier lijkt me eerder een spotrepair van toepassing (door de put).

Ik weet dat je dit liever niet hoort maar... :sob:
 
+1

Dit is denk ik ook een gevalletje spuiter. De kras is wel erg diep zo te zien, boven de koplamp kan denk ik nog aardig worden weggepolijst. De plek op het achterpaneel, zijn dat verf beschadegingen? Zo ja, dat word ook moeilijk, of je moet goed kunnen wetsanden. Plek wetsanden om de lak vlak te maken, opvullen met verf, wetsanden, polijsten. Maar dit is niet voor beginners.
 
Diepe krassen totaan de grondlak, deuken, verf er af .... sorry maar ben bang dat je als nieuweling ( no offence ) dit toch echt niet zomaar gaat lukken.
De deur gaat niet rot open omdat de verf weg is, de verf is weg omdat de deur rot open gaat; rubbers hebben zich vastgekoekt aan de deur en daardoor kapot getrokken.
Komt bij mij over dat in de wintertijd de rubbertjes niet goed zijn ingesmeerd, deur opengetrokken en dan in dit geval niet het rubber naar de klote maar de lak.

Mijn advies: motorkap laten doen, deurrubbers nakijken, verwijderde lak op binnezijde met alkstift aanpakken ( zal niet megastrak worden maar allles beter dan dit ),
bumper is helaas pindakaas, de andere rare plekken denk ik wel dat je die met een polijstmachine e.d. aan kan pakken
 
De dealer ?
Wat betreft de prijs: ga in overleg met een lokale spuiter, als je zelf voorwerk doet ( schuren, grof plamuren etc ) dan lopen ze 'm na en dan alleen spuitkosten .... kan je boel schelen
 
lakstiften zijn bij de meeste autozaken wel te halen.
Misschien handiger dat je je woonplaats Nederland wijzigt in een plek die bij jou in de buurt ligt.
Leden kunnen nu wel adressen in limburg en groningen gaan geven maar als dat 200km rijden is voor je schiet dat niet echt op.

Motip heeft zowel lakstiften als spuitbussen op kleurnummer. Heb bij hun nog nooit misgegrepen wat dat betreft.