• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Versnellingspook/raamlijsten mooier maken

Arfman

Detailing addict
5 jul 2009
149
62
46
Hoi,

sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Seat Altea uit 2006. Het betreft hier een zgn. Stylance uitvoering, met (lederen?) stuurwiel en versnellingspook. Nu is die pook door wear and tear wat lelijk geworden. Met welk product zou ik dat weer op kunnen kalefateren? Ik weet dus niet of het echt leer is, of dat nepspul (weet ff niet hoe dat heet).

Daarnaast kunnen de lijsten bij het voorraam (die brede) wel een oppepper gebruiken, net zoals de C-stijlen (ik ben een mierenneuker, maar zijn we dat niet allemaal hier? ;)). Wat voor product is jullie daar goed bevallen en belangrijker: hoe breng ik dat zonder te knoeien op?

Dank alvast!
 
Ik heb absoluut geen idee hoe een Altea van 2006 eruit ziet maar ik zou trim restorer voor de buitenzijde en natural look voor de binnenkant gebruiken.

Trim restorer breng ik zelf aan met een klein dun kwastje en voor de natural look gebruik ik een badstof spons om het aan te brengen en een badstof washandje om het uit te wrijven.

Gr. Arjan
 
Black Wow en/of Trim Restorer van PB doet wonderen voor de buitenkant en idd Natural Look van PB voor de binnenzijde. Ik gebruik een Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator voor het opbrengen en een badstoffen handdoek voor het uitwrijven.

Plaats anders ff wat foto´s, dan kunnen we zien hoe het oppervlag er aan toe is.
 
Ik gebruik de Trim restorer/ Natural look met een PB pad (witte). en smeer het uit met een microvezeldoekje.
 
Ik gebruik Trim Restorer en wrijf dit in met een badstof washandje waarna ik het meteen goed uitwrijf zodat het niet al te veel gaat blinken. Dit is zeker belangrijk bij interieurdelen....
 
Zeker op de rubber delen binnenkort nog een keer aanbrengen: deze delen zijn poreus en dan kan de Trim Restorer lekker intrekken. ;)
 
DKBM zei:
Zeker op de rubber delen binnenkort nog een keer aanbrengen: deze delen zijn poreus en dan kan de Trim Restorer lekker intrekken. ;)

Hoi,

Laatst ook PB Trim Restorer aangebracht op de buitenzijde. Wel eerst schoongemaakt met PB APC.
Vooral de rubbers zijn er ontzettend van opgeknapt: van bruin naar zwart. Wel even afgenomen. Had het er wat te dik opgesmeerd.:D

Vraagje: Als je de rubbers voor de tweede keer wil behandelen.:
Na hoeveel tijd? (uren, dagen?):weetniet
Moet je ze dan weer schoonmaken met APC? Als je het na een paar dagen Trim Restorer weer opbrng, lijkt mij dat niet nodig, want dan haal je alles er toch weer af?

PS de banden ook ingesmeerd en niet uitgesmeerd. Ziet er ook goed uit. Ik weet niet hoe lang dat blijf zitten. Zit er pas 2 dagen op en het heeft ook nog niet geregend.

Natural look voor de binnenzijde gekocht.
Is het beter voor de rubbers aan de binnenzijde van de deuren ook Trim Restorer te gebruiken of juist Natural look. Deze rubber kunnen nl ook wel eens nat worden bij het in en uitstappen.
 
DKBM zei:
Zeker op de rubber delen binnenkort nog een keer aanbrengen: deze delen zijn poreus en dan kan de Trim Restorer lekker intrekken. ;)

Hoi,

Laatst ook PB Trim Restorer aangebracht op de buitenzijde. Wel eerst schoongemaakt met PB APC.
Vooral de rubbers zijn er ontzettend van opgeknapt: van bruin naar zwart. Wel even afgenomen. Had het er wat te dik opgesmeerd.:D
 
Juffer1 zei:
Ik heb absoluut geen idee hoe een Altea van 2006 eruit ziet maar ik zou trim restorer voor de buitenzijde en natural look voor de binnenkant gebruiken.

Trim restorer breng ik zelf aan met een klein dun kwastje en voor de natural look gebruik ik een badstof spons om het aan te brengen en een badstof washandje om het uit te wrijven.

Gr. Arjan
Grappig dat dit topic nu weer omhoogkomt. Achteraf was dit advies een schot in de roos. Afgelopen weekend de auto weer helemaal op punt gezet, en de externe trim behandeld met PB Trim Restorer, na eerst te zijn schoongemaakt met Meg's APC. Ziet er weer perfect uit. Ook de PB Natural Look is een absolute aanrader voor de binnenzijde, die knapt er lekker van op en de geur is (smaak) heerlijk. Kan dit iedereen aanraden.

Alf: ik zou het een weekje aanzien, dan toch wel oppervlakkig (oppervlakkig, dus niet met 1:1 APC gaan lopen boenen ;) ) schoonmaken (alle Trim Restorer die er dan nog niet in is getrokken gaat dat ook niet doen) en weer behandelen. Je ziet vanzelf wanneer je dat vaak genoeg hebt gedaan.