• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vertini Hennessy reinigen

Nike-

Detailing rookie
28 okt 2009
3
0
Hoi,

Hoe zou ik deze velgen het beste kunnen reinigen?

img_0686.jpg


Ik doe het momenteel met water, voorzichtig met spons, oorstokjes voor het 'gootje' achter de inox lip en droogwrijven met microvezeldoekje.

Ook zitten er nu een paar zwarte tikjes op die ik graag weg zou hebben.
 
Hey

Ik zou qua borstels voor de voorkant een zachte velgenborstel gebruiken, of zacht kwastje.
En voor de binnenkant de ez wheel brush (positieve reacties over).
Geen meguiars wheel brush, want dat is rommel.
En vanwege die lip, een zuurvrije velgenreiniger gebruiken. (Bv bilberry wheel cleaner)
Het liefst gewoon een sopje als dit gaat. Gewoon van het begin goed bijhouden je velgen.
Zou ik toch doen met zo een mooie velgen ,^^
En die zwarte spikkeltje zal waarschijnlijk teer zijn. Die kun je weg kleien.
Als dit niet gaat teerverwijderaar dan. Maar weet niet of dit goed is voor je lip.
En mss een velgenwaxje erop :)
Hopelijk heb je hier wat aan. Vragen? Stel maar.

Grtz Kevin
 
Kijk anders even in mijn topic, wij hebben ongeveer dezelfde soort velgen.

De inoxrand kun je het beste onderhouden met een chroompoets voor de glans en een wheelsealant is ook absoluut geen overbodige luxe voor een goede bescherming. Vooral regelmatig schoonmaken met een sopje is het veiligst, wij gebruiken voor de lastige hoekjes kleine microfiber doekjes/sponsjes van de Action. Let ook even op met je remmen, wij hebben hierdoor namelijk last van roestpuntjes door ingebrande remdeeltjes van de schijven/klauwen.
 
De EZ Wheel Brush had ik al, vergeten...:-"
Wat ik zou nemen:
-Poorboy's world clay bar
-Bilberry wheel cleaner (ik heb nog wel een jerrycan Meguiars Shampoo staan?)
-WheelWax

Wat zou ik best nemen voor de buitenkant van de velg (en vooral de lip) te poetsen? En wat om te gebruiken bij de clay? (de quick detailer is op)

Normaalgezien zou ik het zelf zien, maar de tekeningen laden raar genoeg (bijna) niet, waardoor ik de merken ook niet zie...

En als ik nog iets vergeten moest zijn, let me know...,^^
 
Zou een goeie washmitt nemen voor de lip, volgens mij kan je daar best een goede sealant op zetten.
 
Dit zal het worden:
101426 Carclean.com - ValetPro Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml € 14,49 € 14,49
100804 Chemical Guys - Miracle Dryer € 17,50 € 17,50
101241 Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml € 9,98 € 9,98
101242 Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml € 17,99 € 17,99
101120 Dodo Juice - Gentle Grey paint putty - 200gr € 23,99 € 23,99
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99 € 17,99
100734 Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml € 18,99 € 18,99
100343 Valma - Microvezeldoeken - Blauw/Geel/Groen - 3 Pack
(Nog wat extra ertussen ,^^ )