• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vertroetelbeurt voor Porsche Boxster S

mauricee

Detailing rookie
23 dec 2010
12
0
Hello everyone!

Gisteren is onze Porsche Boxster S helemaal in de watten gelegd. Even een korte intro voor de mensen die mijn vorige topic hebben gemist.

Wij hebben een Porsche Boxster S uit Duitsland gehaald. Deze auto is door de vorige eigenaar goed gebruikt geweest. Keurig netjes zijn onderhoud gehad, maar het verzorgen van de auto ging niet verder dan af en toe een wasstraat en een stofzuiger er doorheen :-/

Zelf hebben wij al geprobeerd de auto laktechnisch op te knappen..Maar omdat de resultaten niet optimaal bleek te zijn met de beperkte ervaring en materialen ben ik op het forum gaan neuzen. Al snel kwam ik in contact met veel forum-leden. Wat mij opviel is dat iedereen super enthousiast was en mij direct op weg wilde hebben.

Ik kwam in contact met BlackPassat (Johan) en hij stelde voor om een keer af te spreken zodat we de hele auto onder handen konden nemen. Ik stond daar serieus versteld van! Ik was net op het forum en nu al werd er mij hulp aangeboden. Gewoon omdat het zijn hobby was, zoals Johan mij vertelde

Na wat mailtjes heen en weer was het gisteren zo ver. Wij hadden de locatie, hij had de materialen en de kennis. Ook BlackPassatJunior (Kenneth) was van de partij! Met z'n tweëen hebben ze een goed deel van de dag keihard aan de auto zitten werken en mij ook een beetje mee laten helpen. Voor mij ook erg leerzaam en vond het indrukwekkend om te zien hoe zij die auto met liefde, respect en aandacht behandelen. Ook de materialenkennis, voornamelijk van Kenneth, is niet mis. Hij is een lopende enceclopedie als het gaat om cardetailing materiaal :-)^ . Na deze dag is voor mij duidelijk wat het verschil is tussen een auto poetsen en detailen.

De auto zelf is beter opgeknapt dan ik had gehoopt vooraf. Een groot deel van de krassen, swirls, alles is eruit. De metallic laag heeft weer een diepe fabrieksglans. Auto ziet er al met al fantastisch uit :-)^

Bij deze bedank ik dus graag Johan en Kenneth voor hun inzet en kennis!

Poeh, ik word er een beetje verlegen van.
BPJ en ik hopen dat je een beetje op weg geholpen bent met wat productkennis en wat basis technieken. Je enthousiasme is een goede basis om op verder te bouwen. Zoals we je gisteren hebben laten zien kun je jezelf doorontwikkelen tot een goede detailer. Blijf nadenken en evalueer je resultaten.
En vergeet niet: klei en doeken die op de grond gevallen zijn kun je niet meer gebruiken.:-"

Ik sluit nog even wat plaatjes bij (die downloads zijn niet zo gebruiksvriendelijk)
Het zijn vooral de na foto's; omdat we aan het begin van de dag wat tijd verloren zijn heb ik weinig goeie vóór foto's.
De Porsche was echt zo'n auto waarvan je vooraf dacht "oh dat wordt een makkie" In de morgenzon zag de auto vanaf een metertje of twee er helemaal niet verkeerd uit, maar onder het onverbiddelijke licht van de Brinkmann bleek het toch een behoorlijke Swirlbak te zijn. In detailworld bestaat een makkie eigenlijk niet en dus werd het toch een flinke aanpak.
Begonnen met een snelle wasbeurt en daarna de hele auto gekleid.
Vervolgens hebben we bepaald hoe ver we wilden gaan met het polijsten.
Na wat testspots kwamen we uit op de volgende stappen:
Oranje met Forza, Witte Kompressor met Mezzo en licht groen met Finale.
Dit alles opgebracht met de DAP. De temperatuur hielp niet echt mee want vooral de Forza en de Inizio brak niet lekker af. Hierdoor hadden we heel veel IPA en MF doeken nodig om de lak weer polijstmiddelenvrij te krijgen. Uiteindelijk gaf de lak zijn schitterende metallic effect prijs.
De motorkap had nog een iets pittiger combinatie nodig. dat werd één pass op Geel met Forza, vervolgens een oranje met Mezzo, licht groen met Mezzo en ten slotte Finale op een grijze pad. We hebben wel gemerkt dat de gespoten kunststof delen moeilijker krasvrij te krijgen zijn.
Na het polijsten hebben we met de volgende combi afgesloten: Black Hole, EX-P Sealant en ten slotte de Natty's Paste Wax.

DSCF2410.webp

DSCF2422.webp

DSCF2419.webp

Roept daar iemand om een reflectieshot?
DSCF2418.webp

En ten slotte een lekker hapje voor de wasmachine:
DSCF2430.webp

Je moet zorgen dat de foto's ergens online staan en dan zeg maar linkjes plaatsen, ik gebruik zelf mijnalbum maar er zijn meer mogelijkheden. Of kijk even in de handleidingen op dit forum.

Moet een leuke dag zijn geweest.
Met mooi resultaat en (waarschijnlijk) weer iemand aangestoken met het detailvirus.

Voor het plaatsen van foto's kijk hier.

mauricee zei:
ik zit nog niet zo lang op het forum, hoe doe ik dat met die foto's? Dan maak ik hier wel even een re-post
Bijvoorbeeld een accountje maken bij photobucket en de foto's uploaden naar een aangemaakt album.
Daarna kopieer je de "img"code gewoon in je tekst en klaar is kees.

Ik heb even de foto's voor je neergezet....AUB;)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Veel makkelijker te bekijken nu! :-)^