• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervangende pad voor Scholl Concepts Extreme Cut Sandwich-SpiderPad black/white 75/25mm

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
534
120
Zoals de titel zegt. Mijn oude pad is versleten en wil een nieuwe kopen. Ik ben eigenlijk erg tevreden over de pas. Hooge mate van correctie icm S3. Helaas levert CC deze pad niet meer en concullega's in NL hebben hem ook niet. Ergens anders wordt meteen uitdagend. @Dibbuz weet jij waarom hij uit het assortiment is gehaald? Ik vind het nl een hele fijne pad. Nu heb ik toch een vervanger nodig en zat ik te kijken naar een vervanger binnen het CC gamma.
Omdat ik echt op zoek ben naar correctie ben ik ook gaan kijken naar wol en microvezel. Het gaat om 75 mm pads die worden gebruikt op en DAP EVO mini 12 mm. Zoals ik het goed begrijp heb je dan kortharige wolpads nodig. Pads met lange vezels zijn bedoeld voor rotary's als ik het goed heb. Ik heb echter nog maar weinig ervaring met wol en microvezel, vandaar mijn vraag op het forum. Helaas heeft CC geen Scholl pads die aan bovenstaande voldoen. Scholl heeft ze wel maar CC voert ze niet. Dat is best jammer want ik ben er achter gekomen dat ik Scholl hele fijne pads vind maken. Ik zat de te denken aan de volgende pads en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
De eerste is de Flexipads PRO-Wool Light Compound Wool pad - 80mm

De tweede is de Rupes D-A Coarse Extreme Cut Microfiber Pad - 85mm

De derde is de Rupes Blue Coarse Wool Polishing Pad - 80/90mm

Ik ben echt op zoek naar correctiekracht. Ik heb ook de Spider Pad Navy Blue pad en die vind ik niet altijd genoeg correctiekracht hebben.
Ik ben erg benieuwd wat jullie aanraden.

Hoi Timon,

Ik denk dat je het gewoon moet ervaren. Daar heb je weinig aan als antwoord, maar het is wel een dingetje. :P

Zeker op een 12mm zullen de langere vezels goed kunnen ''slaan'' en ''slijpen. Een nadeel is wel dat je moet uivogelen wat het fijnst werkt qua primen (of niet), hoeveel polijstmiddel je moet gebruiken bij welk werkvlak, type pads, etc.

De Sandwich heb ik ook gebruikt, toen nog op een DAP900. Je hebt inderdaad wat meer power, maar de slijtage van de pad is daarentegen ook flink meer. (Zeker bij lomp gebruik, randjes raken en de pad zien versnipperen, etc)

En vergeet ook niet, dat je op een bepaald punt teveel cuttingpower verlangt en eigenlijk aan een rotary moet gaan denken als je sneller correctie wilt.

Geen ervaring met de sandwich pad, maar wel verschillende spiderpads gebruikt. De spider pads (zowel rood als blauw) werken prettig geven een behoorlijke correctie maar slijten ook hard. Wat de woolpads betreft heb ik wel ervaring met de Monello woolpads, die geven veel correctie maar mogelijk te veel voor jouw gebruik (in mijn ervaring gebruik je wool alleen plaatselijk bij sterk beschadigde lak door bijvoorbeeld diepe krassen of uitgebeten vogelpoep. Mijn persoonlijke inschatting is dat de microfiber pads het dichtst bij je oude pad komt.

De Monello heeft geen schuimrubber tussen velcro en pad zelf. Ik gebruik hem op een clio met gigantisch veel rondingen waardoor ik gedwongen word om met een kleine pad te werken. Daarom staat de Monello pad ook niet in mijn lijstje.

Er zijn van verschillende merken pads die tussen steunplaat en polijstpad horen.
Dat maakt op een auto met welvingen echt verschil.