• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwarming in detail shed?

suby555

Detailing addict
21 jul 2009
122
65
49
België
HELP

Ik ben op zoek naar een "veilige" en "zuinige" verwarming voor in mijn garage!

Zijn er hier mensen wat op de hoogte van verwarmingen(benodigde KW en dergelijke)?

De ruimte is 48m² en in de punt toch 5m hoog ,er zitten wel 2 stukken valse plafond in,maar tussen die 2 is het evengoed wel gewoon open tot boven!

Het dak bestaat uit van die geisoleerde sandwichpanelen, de muren zijn van die holle betonsteen. dus de muren zijn niet echt extra geisoleerd.

Wat ik dus wil is een verwarming met een goede thermostaat zodat ik het er zeker boven 0°c kan houden (ivm waterleiding en detailprodukten die er staan).

Er is geen gas dus het moet elektrisch zijn.
Het hoeft ook niks speciaal te zijn, gewoon iets betrouwbaar om vorst buiten te houden.
Veiligst en "zuinigst" denk ik aan een olieradiator...

Momenteel staat er een quarts-straler voor op te warmen als ik aan het detailen ben, maar zoiets laat ik dus s'nachts niet branden!!

Wou dat ik je kon helpen, maar ik ben wel benieuwd naar oplossingen.

Momenteel ook een hittekanon op gas, ding kost een fortuin aan gas.

Krijg je die ruimte wel warm met een olieradiator ,is best groot ?

Warm hoeft echt niet hoor!

Gewoon boven 0°c is voor mij voldoende ;-)

Als het buiten -5°c is,wil ik het binnen +5°c hebben das eigenlijk alles.
Als het echt zwaar vriest, sluit ik het water af aan de hoofdkraan en haal ik de producten mee naar huis!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

zo ding kost 3 tientjes bij de een grote bouwmarkt, (ajaajaaa yippie yippie jeee) , je hebt ze in 2kw en 3.3 kw

instelbaar met thermostaat en 3 standen qua vermogen.

Bijvoorbeeld 2kw is te verdelen op 650w, 1300w of 2000w

Trouwens ik weet niet of jullie die grote duitse bouwmarkt ook in belgie hebben, maar ze zijn goed verkrijgbaar in ieder geval

Proffesioneel wordt dit vaker toegepast in pomphuizen etc. Een zogenaamde Ribbenbuiskachel.

ribbenbuiskachel_01.webp

Maar is vele malen duurder en niet geschikt om de ruimte ook eens behaagelijk te maken om te kunnen detailen.

Maar qua betrouwbaarheid is dit een van de beste oplossingen..

Heb hier een petroleum heteluchtkanon, werk goed maar stinkt op lange duur wel.

Maar zoek eigelijk een andere warmtebron iets van een luchtkanon op gas of zoiets

En wat met een Zibro kachel(laser serie), die nieuwere met ventilator,thermostaat,boosterfunctie(snel opwarmen)

Vooral als snelle verwarming voor als ik ga polieren en waxen.
Als vorstbeveiliging lijkt mij een elektrisch olieradiatortje het veiligst en het relatief zuinigst.

Ik zou toch zorgen dat je verwarming het tot 12°C krijgt om te detailen, kwestie van je producten gemakkelijk te verwerken.
Verwarming op gas is toch het goedkoopst.
Zou eens rondkijken in Gamma of Brico (ajaaa yippie yippie jee hebben we niet) ;-)

Daarom dat ik eventueel zo een Zibro wil om snel op te warmen!

Ook al eens gekeken naar zo een gas kanon maar die zijn eigenlijk altijd te groot, en dat is ook aan of uit ! (met regeling bestaat ook maar duur!)

Wij hebben gewoon een ouderwetse potkachel in de schuur staan.
Af en toe wat hout er in knikkeren en zweten maar.
Gisteren nog de hele dag bezig geweest met de Mazda en ik was in het T-shirt aan het werk.

janhenduk zei:
Wij hebben gewoon een ouderwetse potkachel in de schuur staan.
Af en toe wat hout er in knikkeren en zweten maar.
Gisteren nog de hele dag bezig geweest met de Mazda en ik was in het T-shirt aan het werk.

Kijk dat is sfeervol met de wintermaanden, ook nog dat gekraakt van écht brandend hout erbij :lol

ook als een aan gedacht maar ik denk dat ik binnen 10 minuten stik als ik de potkachel in de garage zet ....... :-"

zag laatst een 15kw gaskanon op de site van ts24, kost rond de 100 euri's geloof ik.

en ze hadden er ook nog goedkopere gasstralers.

Het klinkt misschien flauw ...maar ik heb het zo niet voor gas en zeker niet in flessen.

Zo een kanon op petroleum, zo dat iets zijn?
Zou het beetje roet dat er kan vrijkomen een probleem kunnen zijn?
De reuk is enkel even bij het starten en afleggen daar heb ik geen probleem mee ;-)

Die in de link van dannydehert, zeggen mij wel iets, hoewel het weeral gas is ;-)
Zo een vulbare LPG tankje is wel iets handiger dan zo een grote "gasbom"

Ben er ook ooit eens opuit geweest om met een klein kacheltje de vorst uit mijn schuur te houden (voornamelijk voor de motor) Ik dacht zelf aan zo'n ding wat we vroegâh -heel vroegâh- voor de badkamer hadden staan met zo'n propaanfles erbij. Iemand heeft me toen verteld dat bij gasstoken heel veel vocht vrijkomt; tja dan heb ik liever een koude droge schuur dan een vochtig warme.

suby555 zei:
Het klinkt misschien flauw ...maar ik heb het zo niet voor gas en zeker niet in flessen.

Zo een kanon op petroleum, zo dat iets zijn?
Zou het beetje roet dat er kan vrijkomen een probleem kunnen zijn?
De reuk is enkel even bij het starten en afleggen daar heb ik geen probleem mee ;-)

Die in de link van dannydehert, zeggen mij wel iets, hoewel het weeral gas is ;-)
Zo een vulbare LPG tankje is wel iets handiger dan zo een grote "gasbom"

een camping gasfles kun je makkelijk zelf vullen, alleen wel ff je kop erbij houden en max. 80% vullen
scheelt je ruim de helft vergeleken met een campinggas vulling, en de inhoud is exact hetzelfde :lol

Had zowat het zelfde probleem in deze periode, enkel heb ik gisteren mij een warme lucht kanon op mazout/diesel (zit eigenlijk petrolium in) aangeschaft.

Garage is ongeveer 150m³ en kanon geeft 500m³ lucht af, vandaag was het net -1° en na 5min branden was het al +28°, en na een 30-45min schakel ik het nog eens aan, blijft het gemiddeld rond de 22 a 23° lekker warm en makkelijk om te detailen en sleutelen.

En voor het verbruik of geur hinder moet je het niet laten, heb totaal geen last van geur, en verbuikt een kleine 2L petrolium per uur en maar 280watt, invergelijking met mijn electrische kachels (3.3kw) en het word er niet echt warm mee.

Oja voor diegene die ook een lucht kanon aanschaffen raad ik aan geen gas te gebruiken enkel diesel/petrolium blazers, gas blazers geven namelijk condensatie af + veel gevaarlijker ivm vluchtige stoffen (sneller ontsteking) en het gevaar bij doven van vlam er een externe vonk komt en de heleboel de lucht in gaat.

jjonkie zei:
Niet zo duur zeg je ? Dat bedrijf verkoopt nooit een kachel op deze manier... gewoon het dubbele vragen ]-0

Die 3kw kost daar 108 euro ex btw 8-o. Je koopt zo'n ding bij de Hornbach voor 59 euro ! De 2 kw zelfs voor 29,-

Vind je dat al duur?
Kachels hebben we op mijn werk ook in het assortiment:

Sial® ventilatorkachel, type Red Planet 33 M
Geluidsniveau 50 dB
Stroomsterkte 14,3 A
Type Red Planet 33 M
Afmeting 250 x 250 x 420 mm
Gewicht 7,5 kilo
Volume geblazen lucht 400 m³/uur
Spanning 230 Volt
Vermogen 1,65 - 3,3 kW

Vermogen instelbaar dmv thermostaat.

Incl. BTW € 166,62

Kost meer dan 59euro, maar wel appels met appels vergelijken. Ook verkrijgbaar in 2,2 Kw (230volt) en 5kw (400volt)