• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerde alu motor onderdelen

AardPorsche

Detailing rookie
31 okt 2011
219
0
Nu het mooie weer er aan komt, moet de wagen weer klaar zijn, echter is beetje het alu gaan corroderen helaas. Waarmee zou je dat goed kunnen aanpakken? Wil sowieso de motorruimte even wassen met AG engine cleaner.
Nu kwam ik hier een alu cleaner tegen? Maar ook een alu polish? https://www.Carclean.com/product/Wolfgang/MetallWerk_Fine_Aluminum_Polish_453g_101791

Wat zou nu het mooiste resultaat opleveren? eerst de cleaner en dan polish?

bvd!

De keuze is reuze

Zelf ben ik een fan van de Mothers Mag Aluminium Polish. Voor het verwijderen van oxidatie enz. gebruik ik Race Glaze Alubright Metal Deoxidiser en om de boel te beschermen en glimmend te houden, kun je de Race Glaze Jet Laq Non Paint Lacquer gebruiken.

Lees de review maar eens er op na ;)

Bedankt. Stom dat ik daar zelf niet achter ben gekomen. Zat verkeerd te zoeken maar goed.
Straks even maar een lijstje maken. Werkt dat spul ook een beetje op gietijzer? Lijkt me van wel dat ook oppervlakte roest wordt omgezet.

Lijkt me dan ook onderstaand stappen plan te volgen?
-AG engine cleaner
-Inwerken/borstelen en afspoelen
-alu spul erop
-Inwerken/borstelen
-Afspoelen?

Kijk maar eens in mijn project topic wat voor resultaat je krijgt met Race Glaze Alubright Metal Deoxidiser!

Als je roest hebt zou ik eerst Iron-X gebruiken.

Wil je het weer in nieuwstaat hebben dan kan ik adviseren de delen te laten stralen met glasparel. Krijg je zachter metaal weer perfect.