• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerde hoogglans raamlijsten

Brokkenpiloot

Detailing trainee
29 jul 2024
50
30
Dit weekend heb ik een Suzuki Ignis schoongemaakt en beschermt. Onder andere de kunststof delen rond de wielkasten weer zwart gemaakt met Cerakoat keramische trim coat.

De raamlijsten zijn/waren echter een hard soort hoogglans plastic (denk ik), en daar is Cerakoat niet geschikt voor.
Deze raamlijsten zien er niet goed uit. Weten jullie wat dit voor schade is en hoe ik het kan verbeteren?

EDIT: Wat ik zelf al heb geprobeerd: wassen met autoshampoo (natuurlijk), Gyeon prep en Koch chemie Greenstar 1:10.

1000022804.jpg


1000022800.jpg


1000022799.jpg
 

Bijlagen

  • 1000022800.jpg
    1000022800.jpg
    198,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Jup, dit is onbehandeld kunststof. Daar heeft een Ignis wel wat van, zoals die stijlen, maar ook wielkast-trims en dergelijke.

Persoonlijk zou ik het kunststof boenen met melaminesponsjes en iets als een APC in een lichte verhouding. Niet lomp raggen en duwen, maar gewoon eerst even wat boenen in lange halen en zien wat het doet.

Nadien zal het zich weer beter laten voeden en dus kan je er een geschikte dressing op aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Brokkenpiloot
Dat ga ik proberen! Ik was al bang dat het gepolijst moest worden, want daar heb ik de spullen niet voor. Eerst even de goedkope oplossing proberen :laughing:

Wielkasten zijn naar mijn gevoel echt een heel ander plastic, veel ruwer en daar kon de cerakoat direct goed intrekken
 
De trims op de stijlen zijn inderdaad van een kunststof die veel gladder is. (Andere dichtheid)

Polijsten is sowieso niet nodig, want dan loop je met polijstmiddel op onbehandeld kunststof te knoeien en daar wordt je helemaal niet blij van.

Oh, en de raamtrims (Rubbers, stijltje bij de achterruiten, etc), dorpels, spiegelkappen en dergelijke kan je ook dusdanig behandelen en voeden. Er zit behoorlijk wat trim op een Ignis dat de auto goed kan accentueren. ;)
 
De trims op de stijlen zijn inderdaad van een kunststof die veel gladder is. (Andere dichtheid)

Polijsten is sowieso niet nodig, want dan loop je met polijstmiddel op onbehandeld kunststof te knoeien en daar wordt je helemaal niet blij van.

Oh, en de raamtrims (Rubbers, stijltje bij de achterruiten, etc), dorpels, spiegelkappen en dergelijke kan je ook dusdanig behandelen en voeden. Er zit behoorlijk wat trim op een Ignis dat de auto goed kan accentueren. ;)

Dank voor alle handige informatie! De wielkast trims had ik al gedaan (aan 1 kant) en dat maakt de auto idd veel mooier. Zaterdag ga ik er mee verder, dus ik plaats wel even wat voor- en na foto's op het forum tzt. De spiegelkappen waren opvallend genoeg nog puntgaaf, hele rare mix van exterieurplastics houd suzuki erop na o_O.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske