• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerde lak weer mooi rood laten glanzen ?

wilco87

Detailing rookie
18 apr 2009
3
0
Hallo mensen, ik heb de volgende vraag ,^^

Rood =-o bekend probleem geloof ik :-"

Ik heb een rode golf 3, nou kunnen jullie het wel raden bij begint/ is dofjes aan het worden :sob:

Heeft iemand tips om het doffe weg te poetsen en weer mooi te laten glanzen ? heb al gepoetst met gewoone turtle poets/wax maar geen super resultaat... werd wel wat beter maar inmiddels al weer dofjes :(

Nou zag ik laatst op tv een auto programma daar hadden ze 1 of ander rood poets spul dat was ook echt rood en was speciaal voor rode autos ? Iemand hier bekend mee ? zo ja hoe heet dit spul en iemand indicatie wat het zou kosten ?

Alvast bedankt,
 
allereerst welkom,

wij zien graag dat nieuwe mensen zich ook even voorstellen in het voorsteltopic. (sorry, had niet gezien dat je dat al gedaan had)

dat product ken ik niet, maar heb je ook helemaal niet nodig.
het kan makkelijk met de hier aangeboden spullen, die kan je ook meteen op alle andere kleuren gebruiken.
kijk maar eens in het show off subforum, staan er genoeg bij.
waarschijnlijk is het wel een vereiste om het machinaal te doen ipv met de hand.
 
wilco87 zei:
Nou zag ik laatst op tv een auto programma daar hadden ze 1 of ander rood poets spul dat was ook echt rood en was speciaal voor rode autos ? Iemand hier bekend mee ? zo ja hoe heet dit spul en iemand indicatie wat het zou kosten ?

Om je meteen maar uit de droom te helpen... dat spul is helemaal niets, het is niks anders dan een rood gekleurd goedje, en het ligt min of meer op de lak. Probleem met rode lakken (zonder blanke laklaag) is dat rood een zwak pigment is en onder invloed van het weer gaat oxideren en zijn kleur verliest. Dit is op te lossen door de oxidatielaag te verwijderen en de lak weer te voeden en goed te beschermen. Wat je nodig hebt zijn GOEDE spullen, niet een goedje wat de boel maskeert, want daar heb je niets aan :weetniet

Laat een 5 stappen plan los op je auto, en je weet niet wat je gaat zien, bekijk even dit topic, dan kun je zien wat je nog kunt doen met een rode auto ;)
 
@Niels,
ik zag het eerst ook niet, maar Wilco heeft zich al voorgesteld op het forum ;)

Enniewee Wilco, ik denk dat je er niet aan ontkomt om het hele stappenplan uit te voeren, met de nadruk om kleien en polijsten. Je kan de kleur weer terug krijgen (experts: correct me if I'm wrong) door de oxidatie te verwijderen dmv polijsten.

***edit: de expert was me dus net voor :D ***
 
Waar ik persoonlijk goede resultaten mee heb geboekt op verweerde rode auto's is autoglym paint renovator, dit nabehandelen met super resin polish en je auto is weer mooi rood.
 
Als je het inderdaad makkelijk wilt doen dan kun je de autoglym gebruiken. Al zou ik wel na de Super Resin Polish een extra wax nog gebruiken zoals de Natty's, deze geeft langere bescherming dan de Super Resin Polish
 
Wilco, kom eens in Stadskanaal.

Heb wel een aantal voorbeelden staan van een Golf I rood. Ben momenteel bezig met de motorkap en die begint al aardig weer te glimmen.
 
ik heb het ook wel hoor met me rode rallye..
moet gewoon de stappenplan pakken bijv van meg..
heb ik zelf ook gebruikt!
en de auto knapte er zeker wel van op alleen de wax van meg is er zo af.. :auw
 
Mensen !!!

Allemaal super bedankt voor de zeer goede en bruikbare tips !! Ik ga hier zeker verder naar kijken en spullen voor aanschaffen en proberen!!

Klinkt echt goed en heb ik ook zeker wat aan,

het verhaal van 'oxideren' denk dat dat het bij mij ook is en dat ik die stappen ga volgen en dan is kijken of dat helpt ! heb er een goed gevoel bij... maar zou hier persee een poets machine bij nodig zijn ? opzich ook geen probleem ... heeft men broer wel maar moet ik die eerst weer ophalen bij hem hehe

Groetjes Wilco:party:
 
Voordat je met de poetsmachine te werk gaat: wat voor machine ga je gebruiken? Zoals hier al heel vak is geschreven, is een rotary op z'n zachtst gezegd niet het beste apparaat voor de enthousiaste, maar onervaren beginner, vanwege kans op lakschade.
 
als je in de stad groningen woont kunnen we best een keer afspreken. ik ben wel een beginner maar heb al aardig wat auto's gepoetst.
 
ThaMystery zei:
als je in de stad groningen woont kunnen we best een keer afspreken. ik ben wel een beginner maar heb al aardig wat auto's gepoetst.

komen jullie met zijn 2-en naar stadskanaal. heb genoeg staan voor proberen.
 
Gisteren heb ik mijn rode opel astra uit 1993 weer heel mooi rood gekregen met een 5 stappen plan. :)^

Ik heb nu even niet de mogelijkheid om foto's hier te plaatsen (zal ik later doen) maar als je foto's wil zien kan ik ze wel even naar je mailen.