• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwerking Wetcoat

Bhuddymahn

Detailing rookie
16 jan 2012
10
0
Hallo allemaal,

We krijgen over twee weken onze nieuwe auto afgeleverd. Deze wil ik dan direct gaan wassen, behandelen met non-ferro, eventueel kleien en polijsten en daarna de Gyeon Wetcoat opbrengen (Cancoat vind ik nog iets te heftig). Echter lijkt me dit qua bescherming ietsjes magertjes zou dus graag nog iets van een wax willen aanbrengen. Heb begrepen dat je een wax na een sealant moet aanbrengen maar dan verlies je natuurlijk de bijzondere eigenschappen van de Wetcoat. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Kan andersom, eerst een wax en dan de sealant, ook?

Is het trouwens OK de auto na het aanbrengen van de Wetcoat de laatste druppels te drogen met een delirium of gaat dit ten koste van de net opgebrachte laag? Ga hem in de wasbox wassen en rij niet graag nat terug naar huis. Een natte auto trekt toch wat meer vuil aan.

Alvast dank!
Ivo
 
Heb ook net een nieuwe auto.

Dit weekend eerst snowfoam, afspoelen, Iron-X, spoelen, wassen lavare, spoelen, drogen, meguiars m21 sealant (2 lagen), en dan pas de wetcoat.

Kleien en polijsten lijkt me niet nodig (lak is glad, geen fouten te zien). Had trouwens de dealer gevraagd om niet te wassen. Is blijkbaar de eerste keer dat men die vraag kreeg...

wetcoat kan over alle ondergronden, en aou ik dus als laatste gebruiken (over jouw wax).
 
Hoezo vind je Cancoat te heftig? Ik zou toch zeker voor die optie gaan.

Wetcoat beschermt wel... maar is meer voor onderhoud... dus dan idd eerst de wax aan brengen!

En ik zal ook niet meteen voor de wetcoat gaan.... doe dan eerst de wax... en bij je volgende wasbeurt de wetcoat.
Wetcoat op een vochtige auto aanbrengen... dan afspuiten met hoge druk.... daarna kan je hem gewoon afdrogen!

En ALFIrE Ik zou als ik jou was eerst wassen... en daarna de ironx doen!
 
Nog even over de Cancoat... met een disco duo pad kan je dit echt super makkelijk aanbrengen hoor.... Ik vind het nog makkelijker dan een wax.
 
Mijn vriend van wie de auto is geeft niets om auto's; ik ben student en vind 't nog te duur maar bovendien een beetje een eng idee dat je een verdampingsmasker op moet :-D Ik ga dus wassen, non-ferro'en, wassen, waxen en vervolgens de wetcoat eroverheen spoelen. Hopelijk werkt dat een beetje fatsoenlijk.
 
Een wax als Collinite 845 blijft zeker wel een 4 à 5 maanden zitten.
Goedkope en kwalitatief hoogwaardige optie voor iemand die "er niets om geeft".
 
Ah wist niet dat die standtijd zo lang was daarvan, fijn om te weten. Heb de Wetcoat echter al besteld omdat ik het gewoon een mooi product vond tegen een vriendelijke prijs, volgende keer misschien de Collinite proberen en daaroverheen dan de Wetcoat. Gebruik nu mijn huidige wax die een maandje of twee blijft zitten, hopelijk verlengt dat wat met de Wetcoat.
 
Sowieso is wetcoat meer een luxe product wat na het wassen de bestaande beschermlaag een extra boost geeft!

Als je de auto net in de wax zet zal het niet zo veel toevoegen... Sowieso een beetje raar om de auto eerst helemaal in de wax zetten, en daarna weer te wassen om de wetcoat aan te brengen!

Ik zal idd als je wat minder uit wil geven voor 845 gaan! Mits je al iets in huis heb!

wat je doet is aan jou uiteraard...

succes!


ps. Mooi werkwoord btw.... Non-ferro'en ;)
 
Ik heb nu op mijn auto na het polijsten een laag 845 aangebracht en vervolgens nog een laag 476S. Kijken hoe lang dit blijft zitten nu.

Heb ook wetcoat van de week binnen gekregen en zal deze over een week of wat een keer gebruiken. Kijken wat het effect is!
Heb het overigens eigenlijk specifiek besteld voor de velgen! Brengt net even wat sneller aan dan een wax;-)
 
Ik ga het in eerste instantie dan maar heel makkelijk voor mezelf maken: wassen, non-ferro, wassen en dan direct de Wetcoat. Kijken hoe goed dat beschermt :)
Mij lijkt de Wetcoat juist niet lekker werken op de velgen omdat je het moeilijk'uitveegt' met de hoge druk. Of zie ik dat verkeerd? Ga het sowieso zelf ook proberen hoor.
 
Ik heb ook een tijd geleden WetCoat gebruikt als enige bescherming na een polish op een nieuwe Citigo maar dat houd niet lang hoor...nu Collinite 845 en Natty's erop en is al ruim 2 maanden goed...bij velgen en moeilijke plekken gebruik ik nog wel eens WetCoat maar meer als extra-tje.
 
Jullie hebben me overgehaald, na aflevering eerst maar in de Collinite en een weekje later de Wetcoat eroverheen haha. Bedankt voor de tips!
 
heb in februari wetcoat aangebracht op de a-klasse van het vrouwtje. auto wordt normaal wekelijks gewassen, en het water glijd er nog steeds af alsof de wetcoat net aangebracht is. valt ook op bij foamen ;-)

had de auto vorige zomer gepolijst + megs nxt sealant en M16 wax. tussendoor enkel bijgehouden met "wintershampoo" autosmart duet, en 2 maal bathe+. auto moet na afspoelen (tuinslang) bijna niet meer afgedroogd worden!

begrijp niet dat van sommigen de wetcoat niet lang zou houden...
 
vermoedelijk wel, maar is intussen ook al 2 maanden geleden. sedertdien gewassen et megs nxt en monello lavare.