• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen bumperbeschermer

V6-24V

Detailing trainee
26 jan 2016
6
32
37
Hallo detailexperts,

Afgelopen weekend heb ik een andere auto aangeschaft, de auto ziet er best netjes uit. Toch zal ik na ontvangst de auto gaan aanpakken met de DAP. De 1e eigenaar heeft een bumperbeschermer geplaatst, deze wil ik er graag vanaf halen. Zelf dacht ik dit te doen door deze iets te verwarmen en dan met visdraad deze los te krijgen van de auto. De dealer raad me de bescherming maar te laten zitten, zien jullie nog problemen in het verwijderen van de bescherming? Kleurverschil, loslatende lak? Mij lijkt het dat dit wel mee zal vallen, maar vraag het voor de zekerheid even bij de experts :)

Ben benieuwd naar jullie meningen en ideeën!

IMG_0207.webp

Je werkwijze met visdraad en verwarmen is prima. Daarna de dap erop los laten. Mocht je blijvende kleurschil zien en/of er komt een beetje lak los op de plek waar de beschermer heeft gezeten, dan kun je altijd nog beslissen de beschermer terug te plaatsen.

Kan mij wel voorstellen dat er schade onder zit. In plaats van herstellen, dan maar meteen zo'n beschermer om schade te verbergen en toekomstige defecten te voorkomen.

Greetz

Volgens de verkopende dealer is de beschermer bij aflevering geplaatst. Schade hieronder verwacht ik dan ook niet, zodra ik de auto heb ga ik een poging wagen! Bedankt voor de reacties :)

Gefeliciteerd met je prachtige wagen. Getinte ramen, is het de business line pro of luxury uitvoering? Ik verwacht inderdaad ook geen schade eronder, aangezien die zo bij de dealer vandaan komt.

Ik heb ook een Lexus CT, maar dan in Obsidian Black zwart (non-metallic). Op de rand van de achterbumper zat een deukje, ik heb daar een "carbon black" beschermer overheen gezet zodat je dat deukje niet ziet. Carbon op zwart valt ook stukken minder op als de normale rvs of chroom beschermplaat.
Zo'n beschermplaat zit vastgeplakt met normale "3m" dubbelzijdige tape, met visdraad en verwarmen haal je hem zo weer los. Goed verwarmen maakt het allemaal nog makkelijker (dus als een vriend(in) kan helpen met het verwarmen van de lijmlaag, dan kan jij met de visdraad aan de slag).

indien er schade is kan je er eventueel een betere (zwarte) opzetten?
Go for it want dit trek toch op geen kl..ten, euhm, op niets ;-)
Mooi onderhouden wagen zo te zien verder...

Het is een business line pro ben er erg blij mee nog even aftellen voordat ik hem af kan halen. De beschermer vind ik inderdaad niet erg mooi maar voor de rest staat de auto er erg netjes bij. De optie van een carbon beschermer is ook nog wel idee als er schade onder blijkt te zitten!

Helaas wel wat schade, de beschermer was van RVS de randen hiervan waren wat scherp. Dus op 2 plekken zit er een afdruk door de lak heen. Denk dat ik dit nog wel bij kan werken met een lakstift en daarna en de paint repair kit.

Helaas is het me niet gelukt om het zelf netjes te herstellen. Heb de bumper overlaten spuiten, ik wilde de auto gaan polijsten. De bumper kan ik dan lijkt me overslaan en alleen waxen? of zie ik dit verkeerd :confused:

Ligt eraan hoe mooi de spuiter spuit.
Lijkt mij dat er altijd wel wat gepolijst moet worden, was bij mijn nieuwe auto ook, lak was 3 weken oud en heb hem meteen een lichte polish gegeven.