• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen 'spijkerbroekverkleuring' van lederen bekleding

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Beste mededetailerts!

Sinds afgelopen weekend heb ik een nieuwe wagen met een beige Recaro lederen interieur. Nou zit er op de bestuurdersstoel aan de zijkant een blauwe verkleuring, waarschijnlijk afkomstig van een (nieuwe) spijkerbroek. Ik heb dit in het verleden bij andere auto's al eens geprobeerd met APC te verwijderen maar dit ging niet naar wens.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en / of een andere manier om deze verkleuring te verwijderen?
 
Paulus de Boskabouter zei:
Colourlock GLD jeans-verkleuring reiniger, heb ik ook en werkt echt super!

Thanks voor de tip! Wist niet dat Colourlock deze ook in het assortiment had zitten!

Tim zei:
APC en een Melaminesponsje / Wonderspons doet wonderen.

Dit ga ik zeker uitproberen Tim, bedankt voor de tip!
 
even deze oppikken, Tim heb je dan geen last van achterblijvende resten melaminespons? heb overlaatst men trims ermee gedaan en deze zaten daarna echt wel vol met grijzig/blauw stof van de sponsjes, en uit trims krijg je het makkelijk weg maar op leder? vind het redelijk gevaarlijk...maar als jij uit ervaring spreekt en zegt dat het geen kwaad kan dan ga ik het volgende keer ook proberen op men leder, zit nog met 1 plekje(totaal onzichtbaar tussen de achterste bankdelen) dat me mateloos stoort.

cc has made me a freak meuh
 
Alles voorzichtig doen en eerst proberen op een onopvallende stukje. Gebruik vloeistof en niet hard drukken.