• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen topics

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik zocht vandaag even m'n "Trance" topic omdat ik iets wilde terugzoeken... Weg topic! :weetniet

Balen, want er stond - althans voor mij - interessante info en een paar nuttige links in.

Ik vind dit in het algemeen ook wel jammer eigenlijk, het zijn weliswaar geen detailing onderwerpen, maar voor mij - en ik denk vele anderen - gaat het hier naast de gemeenschappelijke hobby toch ook wel om de sfeer. Vaak zijn het juist de grappige 'off topic' posts die wat extra sfeer / humor / gezelligheid aan een forum geven, en zo ontdek je nog eens andere gemeenschappelijke interesses...

Als ik zie dat op andere fora (bijv. AF) soms na jaren weer een grappig topic weer nieuw leven wordt ingeblazen en iedereen daar weer lol om heeft, lijkt dat m'n theorie te bevestigen.

Enfin, mijn pleit is om het vooral ook losjes en gezellig te houden, náást het nuttige en informatieve gedeelte. Een échte community heeft m.i. beide factoren nodig.

Zoveel bandbreedte zal het nou ook weer niet kosten, en als het daarom gaat is het misschien zinvoller om topics die gestart worden met vraag nummer xxxxx over een onderwerp waar al even zovele keren een antwoord op is gepost meteen te sluiten, en de TS te verwijzen naar de zoekfunctie... ;)
 
Was laatst ook al op zoek naar een oud off-topic topic.. ook weg ja.. ging in dit geval ook over muziek, maar is bij sommige fora een heel apart gedeelte voor (het Archief)
is idd wel grappig als er weer eens een topic van 2005 oid. weer omhoog gehaald word. :!
 
Sven, ik dacht hier laatst ook last van te hebben toen ik iemand m'n Alfa topic wilde showen. Weg was ie :(
Maaaaaaar, ik zag onderin het subforum een mogelijkheid staan om topics van X-maanden oud terug te halen. Weet niet of je dit hebt gezien en wellicht uitkomst voor je bied?

Gr,

P@rick
 
Thanks, maar dat drop down gevalletje had ik al ontdekt (het is echt weg dus in dit geval).

Vraag me trouwens ook af of iedereen die mogelijkheid meteen ziet. Ik zou er de voorkeur aan geven om de oudere pagina's waarin niet meer gepost wordt vanzelf naar achter te laten schuiven. Vooral bij reviews en how-to's is dat m.i. handiger, en makkelijker terug te vinden. Zeker voor newb's
 
Het zijn alleen de topics in de 'Off Topic' sectie.

We willen liever niet dat van het totaal aantal posts er 50% (oid) off-topic is. Bovendien kan een bezoeker met de zoekfunctie (die overigens nog niet goed werkt) teveel resultaten terugkrijgen uit de Off-Topic waar ze niet naar op zoek zijn.

Ik zal kijken of we het anders kunnen regelen.
 
De zoekfunctie werkt toch zo dat je per forum kunt zoeken (als het goed is)?

M'n punt is ook niet dat het een OH forum moet worden - het blijft uiteraard een detailing forum - maar dat het m.i. wél sfeerverhogend werkt als er óók wat ruimte is om andere interesses met elkaar te delen. ;)
 
Sven S8 zei:
M'n punt is ook niet dat het een OH forum moet worden - het blijft uiteraard een detailing forum - maar dat het m.i. wél sfeerverhogend werkt als er óók wat ruimte is om andere interesses met elkaar te delen. ;)

Helemaal mee eens! :cool:

Of er nou wat meer of wat minder off topic op het forum staat draagt m.i. niks bij aan de kwaliteit van het forum. Feit blijft dat het vol met handige tips, trucs en users zit die je fijn kunnen bij helpen bij alles wat een beginnend detailer wilt weten...