• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen van hondehaar

marco verkerk

Detailing rookie
12 feb 2010
23
0
Hoi, heeft er iemand nog een tip om makkelijk hondehaar van je bekleding te krijgen.
Wij hebben een kortharig geval waar de haren ervan in de bekleding gaan zitten.
Uiteraard leg ik al een kleed over de bekleding maar die ellende komt toch in de vloerbedeking en in de achterbank.
Doe het nu met de stofzuiger, maar dat is vreselijk tijdrovend en krijg er dan nog bij lange na niet alles uit.

Dus als iemand nog een tip heb, buiten het laten inslapen van de hond :-" dan hoor ik het graag.
 
o.a. deze borstel:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Extractor_Hair_Lint_Remover_X1140_100076

ook in de dierenwinkel verkopen ze vergelijkbare borstels
 
Ja inderdaad, moet zoiets maar eens gaan proberen.
Had al eens lopen zoeken bij cc maar nog niet zoals dit gevonden.:schaam

Heren bedankt.:)^
 
Die kleefroller werkt prima voor het min of meer losliggende haren. Een hair removal borstel is ook geen overbodige luxe. die verwijderd niet alleen haar maar ook de slijtage pluis van de bekleding.

Je kan overigens ook gebruik maken van de borstels waar je een herencostuum mee afveegt. Daar zit een soort fluweel op met een pool die in een richting stroef beweegt en in de ander richting soepel. Met de stroef vegende kant de zittingen afnemen en het haar en stof opzuigen met de stofzuiger.

De borstel daarna in geen geval meer gebruiken voor je costuums!
 
De Meguiars rubberen borstel werkt erg goed, weet niet of Tim deze ook op de site heeft staan
Als je hem licht vochtig maat werkt het nog beter.
 
De Meg's borstel helpt een eind (met kattenhaar in ieder geval) inderdaad, die heb ik ook. Beetje vochtig maken en net alsof je stoffer en blik gebruikt de haren bij elkaar vegen.

Daarnaast heb je ook van die "turboborstels" voor je stofzuiger, met een draaiend borsteltje in de zuigmond. Ik heb zelf een redelijk handzame en betaalbaare "mini-turboborstel" van Electrolux. Zo'n borstel werkt alleen goed op vlakke oppervlakken trouwens, maar matten zouden dus goed moeten gaan!

Succes!
 
Kleefroller(Kledingroller) is maar te gebruiken tot die op is. Meguiar's Hair Lint Extractor
Is een goede keuze en gaat niet op ;)
 
Kleefroller van blokker maar niet die met afscheurbare papieren kleefrol, lijkt er wel op trouwens alleen dikker.
Maar met rubber bedekte rol met zeepsop en onder de kraan en weer opnieuw te gebruiken.
Gebruik die van ons voor de kat.....