• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verwijderen wrapping, wat een drama

Dekkie

Detailing addict
13 okt 2016
18
60
42
Naaldwijk
Beste forumleden,

ongeveer 7 jaar geleden heb ik mijn auto laten wrappen. door de tijd heen is deze wrapping op meerdere plekken lelijk geworden en/of beschadigd en heb ik besloten deze eraf te halen.

de verticale delen zijn eenvoudig met een fohn te verwarmen en los te trekken. Echter zijn de horizontale delen een drama.
Het lijkt erop dat door de UV straling de weekmakers volledig zijn opgelost en de wrapping nu meer lijkt op vast zitten papier dan op plastic folie. Het gaat hier om Avery wrapping btw.

Heeft iemand een idee om dit op een fatsoenlijke manier te verwijderen? Dit zijn serieus grote delen om met je nagels te doen :)

alvast bedankt!

Bijlagen

• 1.webp
    1.webp
    55,5 KB · Weergaven: 30
  • 2.webp
    2.webp
    45,8 KB · Weergaven: 29
  • 3.webp
    3.webp
    33,1 KB · Weergaven: 29
pffff.... Been there done that....
karamelschijf werkt...
wat mij ook eens gelukt is is een stukje los maken en daar met perslucht de rest mee los spuiten...
veel geluk en hopelijk trek je niet de lak er onder los. (is bij mij wel gebeurt)

• Verdrietig
  • Leuk
Reacties: Dekkie en RedCat
Die gast van Ammo NYC gebruikt kokend heet water om oude PPF te verwijderen. Nu is PPF wat ander materiaal en is deze methode niet de meest subtiele, dus wellicht pas toepassen wanneer niets anders werkt.

iedereen bedankt voor de suggesties!!

Ik zal eest de hoge druk proberen en daarna de karamelschijf gebruiken. Volgens mij heb ik die nog ergens liggen.
Zal het resultaat hier posten.