• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijdering 8 jaar oude decals van autodeuren.

hydrotherion

Detailing rookie
6 nov 2011
20
0
Ik heb mijn wagen overgekocht van mijn broer en hij had er destijds enorm grote decals op de auto laten plaatsen. Heel leuk als jong broekie maar het begon me de laatste jaar aan te storen en ik heb eindelijk tijd uitgetrokken om ze te verwijderen. Zeer veel schrik ivm de kleurverschil na zoveel jaren!

p1014713.th.webp

Benodigheden:

HG stickerverwijderaar
Veel papier
Haardroger
Verlengkabels
TL lamp
Dap 500 (Dual Action Polisher) en benodigheden

Met een haardroger de decal verhitten en rustig van de lak aftrekken.

p1015050.webp

p1015068.webp

p1015061.webp

Dan een heel fles lijmverwijderaar en twee rollen huishoud papier gebruikt om de lijmresten te verwijderen. Zodra de papier niets meer opzuigt een nieuwe nemen anders heb je kans dat je krassen maakt. Nadat ik de lijmresten had verwijderd zag je zeer goed de kleurverschil als je goed keek.

Dap 500:

Oranje pad met Monello Raffini Mezzo om een laag van de lak af te nemen. Daarna zwarte pad met Monello Raffini Finale.
p1015086.webp

Na het wassen en kleien heb ik de gevoelige delen afgeplakt om te machinaal te polijsten met mijn DAP 500:

p1015072.webp

p1015076.webp

p1015074.webp

Polijsten:

Noobie at work: Normaal moet je in stukken werken van 50 op 50 of zo maar dat heb ik hier duidelijk niet gedaan. Ook heb ik teveel monello finale gebruikt om mijn motorkap te doen:-" Daarvoor de deuren gedaan en dan had ik veel minder erop moeten doen.

p1015097.webp

p1015089.webp

p1015100.webp

p1015106.webp

Resultaat:

Nog een keer gewassen om de witte residue te verwijderen van het polijsten. Nadien nog afgewerkt met Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus. Ik heb nog steviger wax besteld maar dat komt pas volgende week binnen.

Na ruim 6 uur werk ziet je niets meer van de decals gezetten het polijsten en het blinkt als nieuw!:D

Shiny!:)
p1015141u.webp

p1015132.webp

p1015118.webp

Thx! Ik heb de detailleren bug echt goe te pakken. Broertje is zeker jaloers. hij had de wagen laten verwaarlozen in de jaren voordat ik hem overkocht. Velgen waren afgebladderd,krassen en deuken komen allemaal van hem! Deukje gaat binnenkort eens gerepareerd worden.

ziet er netjes uit, toch 1 kleine opmerking : papier icm lak is een no-go.
Papier laat meer schade achter dan je op het eerste oog zal denken, je had beter een doek kunnen gebruiken.

Thx. De volgende keer zal ik dat zeker niet meer doen. Ik had er helemaal niet aangedacht dat papier krassen kon veroorzaken. Nog een beetje groen.:schaam

Veel mooier geworden, is het een T-Sport?

Edit: Ja, ik lees het in het voorsteltopic, zie je niet veel!:-)^

Leuk gedaan!

En je hebt er ook weer iets van geleerd!
Je kon de stickers ook eventueel veilig verwijderen met een caramel schijf.

Enneh, volgende keer minder polijstmiddel gebruiken he ;-)

erikjeeh zei:
Leuke koplampjes trouwens!

Morettes die ik voor een koopje kon krijgen.:)

Mark1986 zei:
Leuk gedaan!

En je hebt er ook weer iets van geleerd!
Je kon de stickers ook eventueel veilig verwijderen met een caramel schijf.

Enneh, volgende keer minder polijstmiddel gebruiken he ;-)

Omdat de decals al zo oud waren wou ik de risico niet nemen met een caramel schijf waar ik weinig ervaring mee heb. De volgende keer ga ik er zeker opletten niet dezelde hoeveelheid te gebruiken op de pads!;)

McShine zei:
Veel mooier geworden, is het een T-Sport?

Edit: Ja, ik lees het in het voorsteltopic, zie je niet veel!:-)^

Yep. Zeer leuke "sportief" autoje.:)

mooi geworden! complimenten en respect voor je werk. Doet me herinneren aan de twingo die ik zo'n 1,5 jaar geleden gedaan heb die ook helemaal onder de stickers zat.

Thx!:) Het heeft me ongeveer 6 uur gekost om ze te verwijderen plus polijsten. Ik mocht gebruik maken van de hal en faciliteiten op mijn werk..:)