• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verzorging borstelachtige zijde van deur- en raamrubbers?

Mik

Detailing rookie
8 jul 2009
231
17
Bij de ramen en het zonnedak zit, bij o.a. VW, een rubber met aan 1 zijde een zacht borstelachtig oppervlak. Bij de zijruiten is dat de kant van de rubber wat langs het raam wrijft. Bij de zonnedakjes van de VW zie je ze duiddelijk aan de buitenkant zitten en als deze ouder worden krijg je daar die groene aanslag op.

Mijn vraag is:
Hoe kan je deze het beste onderhouden zodat deze lang soepel en zacht blijven??
Voor het schoonmaken had ik al gezien dat vaak APC 1:10 gebruikt wordt icm een zacht borsteltje c.q. tandenborstel.
Is daar ook de Trim restorervoor te gebruiken??

Bij een Porsche die ik dit jaar gedaan heb, was hetzelfde aanwezig: groene aanslag op de rubbers van het zonnedak, gewoon schoongemaakt met APC en een detailbrush, werkte perfect, verder niets met de rubbers gedaan.

Toevallig heb ik gisteren de bedoelde strips ook bij mijn VW Passat aangepakt, ze waren niet groen van de aanslag maar er zat wel vervuiling op die je toch ziet zitten, vooral als je ramen net kraakhelder zijn gepoetst. Niet lachen, maar ik heb daarvoor een borsteltje uit de schoendoos gebruikt. Een rubberen borsteltje met nopjes, speciaal voor suéde en nubuck schoenen. Het werkte prima.