• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vetlaag

Mondeo1995

Detailing rookie
15 apr 2009
2
0
Hallo allemaal

Ik heb mijn auto een kkertje gepoetst met turtlewax
en nu zit er een vet laag op hoe krijg ik die nu weg
ik ben een gewone huis tuin en keuken poetser helemaal niet zo professioneel als jullie
heb daar helaas de eurotjes niet voor


groeten

Jan-Willem
 
Simpel: kleien! ;)

Enne, we zijn hier niet allemaal pro's, het is meer een uit de hand gelopen hobby :-"
 
Hey jan-willem.

Het hoeft niet echt mega duur te zijn hoor.

Kijk als je met deze klei
En daarna voed met SRP
En hem voor ziet met een laagje wax

Ben je voor onder de 50 euri ook prima voorzien.:)^
 
Vergeet alleen de doeken en applicators niet :-" Een oud T-Shirt is natuurlijk een no-go! :|~*
 
De speciale detail doeken zijn prettiger, maar een badstoffen handdoek voldoet ook. Ik zou zeggen volg de tips van Thabird op in combinatie met de badstoffen handdoeken, spaar even door en breidt je collectie langzaam uit. Het is de investering waard.
 
ThaBird zei:
Hey jan-willem.

Het hoeft niet echt mega duur te zijn hoor.

Kijk als je met deze
En daarna voed met SRP
En hem voor ziet met een laagje wax

Ben je voor onder de 50 euri ook prima voorzien.:)^

Helemaal mee eens, voor de niet zo veeleisende detailer een prima combinatie!
 
LB zei:
De speciale detail doeken zijn prettiger, maar een badstoffen handdoek voldoet ook. Ik zou zeggen volg de tips van Thabird op in combinatie met de badstoffen handdoeken, spaar even door en breidt je collectie langzaam uit. Het is de investering waard.

Ik ga hier eventjes ingrijpen. Ik begrijp dat het budget de beperkende factor is. Helemaal niet erg, juist goed dat je dit aangeeft. Maar ga a.u.b. niet poetsen met een badstoffen handdoek. Neem in elk geval microvezeldoeken. Die zijn overal wel te koop. En ook bij Carclean zelf koop je microvezeldoeken voor een redelijk laag bedrag.

Badstof is niks meer en niks minder dan KATOEN. Het is KATOEN waarvan de draadjes tot lusjes zijn geweven. Voordeel daarvan is, dat de doek meer vocht kan opnemen. Da's de bedoeling van bijvoorbeeld badhanddoeken en badjassen. Katoen is niet geschikt om te poetsen. Dus badstof ( katoen dus ) is niet geschikt om te poetsen. Geeft vervelende strepen en krasjes.

Met een badstoffen handdoek maak je meer krassen dan dat je er uit poetst. Neem dus microvezel. Verhouding liefst 70-30 % of 80-20 % ...
Voor een paar euroos heb je die al.
 
OK, ik was in de veronderstelling dat een gewone badstoffen handdoek wel goed werkte, maar ik begrijp nu dat het met een speciale detaildoek beter zal gaan. Ik ga ff de topics over doeken lezen om te bepalen welk merk en type ik ga bestellen. Goed dat je ingrijpt!!!