• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vette ramen? Last van condens...

Steef CivicEP2

Detailing addict
17 jan 2010
55
52
Hey, ik heb een tijdje terug last gehad dat mn paravan verstopt zag. Water liep niet meer weg, en lekte ineens naar binnen. Vervolgens alles schoon gemaakt en kranten neergelegd. Kranten die er nu nog liggen zijn tot op heden nog steeds droog. Dus vocht uit de vloer lijkt me verdwenen.

Nu heb ik altijd nog last van beslagen ruiten en af en toe condes. Ik maak mijn ramen altijd scjoon met dasty ruit, en microvezel doeken, goedkope om schoon te maken en van monello om te drogen.

Maar blijf er last van houden. Ik rijd ook zelden met me climate controk aan... Puur vanwege verbruik.

Gaat om een leon 1p.

Iemand tips om dit te verhelpen? Andere spray of iets anders?
 
Maar ook zonder airco zouden je ramen niet moeten beslaan, of je moet al na een regenbui met natte kleren in de auto stappen natuurlijk. Je kan ook een keer een vochtvreter in de auto zetten, die kun je bij de bouwmarkt kopen en haalt ook de luchtvochtigheid naar beneden. Het feit dat de kranten geen vocht meer opnemen wil niet zeggen dat er onder in de bekleding nog wat vocht zit natuurlijk, kan heel lang duren voordat je alles kwijt bent. Probeer ook zoveel mogelijk alles open te zetten als je thuis bent zodat het goed door kan waaien.
 
Ok. Nou met een normale bui waar ik ff 50 m door heen moet en dan de auto in, gaat t wel beslaan. Maar dus aan de ruiten reiniger van dasty en de doeken ligt het niet.
Dan maar climate control aan. Beetje jammer voor het verbruik. Maarja t is niet anders.
Maakt t nog uit welke temperatuur?
 
Niet specifiek, wat jij een fijne temp vind in de auto is de goeie...verbruik is idd iets hoger maar niet zoveel hoor, bij mijn citigo maar 0,3 dus ipv 4,6 met airco 4,9 km/l bijvoorbeeld
 
Ik zal dat is gaan proberen. Verbruik kigt bij mij op de 50 in ze 4 op cruise control van 1-20/25 naar 1-15/20. Maar moet maar dan.
 
Cruise Control rijden wil ook niet zeggen dat je perse zuiniger rijd. Deze zorgt er voor dat je snelheid constant blijft, dus zal hij ook gas bij geven wanneer je door wind/heuvel/whatever word geremd.

Doet mij denken aan een test van Mythbusters, haha! Testte Airco versus ARKO. (AlleRamenKunnenOpen)

Het verschil in verbruik was echt minimaal.


Greetz
 
Cruise Control is volgens mij zuiniger tov handmatig rijden aangezien het meteen stopt met accelereren zodra het de juiste snelheid weer heeft bereikt en juist het accelereren verbruikt relatief veel. Een mens kan dit minder nauwkeurig doen. Volgens mij kon cruise control je verbruik jaarlijks met 5% verminderen...(al moet ik toegeven dat ik niet meer weet onder welke omstandigheden dit gemeten is).

On-topic
Zou iets van anti condens misschien niet kunnen helpen? https://www.Carclean.com/product/Rain_X/Rain_X_Anti_nevel_200ml_102649