• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vettige waas op raam na wassen

joelvwestrenen

Detailing addict
27 mei 2020
19
52
Deurne
Hallo allen,

ik heb hier al eens een onderwerp over gemaakt maar nu nog eens mijn excuus!
het probleem is zo erg geworden van een vettige raam dat ik maar een andere auto heb gekocht (sarcasme!) maar helaas na een aantal detail sessie's weer terug op het zelfde probleem! WAT KAN DIT ZIJN?..... Mijn stappen plan is al volgt

  1. Auto afspuiten met HD
  2. Wielen reinigen met verschillende spullen zal geen effect hebben op het glas
  3. Foam, ik gebruik hierbij de Autoglym Polar Blast(150ml product op 500ml lauw water) laat dit ongeveer 2/5 min inwerken light aan de temperatuur en of er directe zon is of niet
  4. Auto afspuiten met de HD
  5. Auto handwassen met 2 emmers waarbij een gevuld is met water en Gyeon Q²M Bathe(30/50ml in 10L water), en de andere met alleen water!
  6. Auto nogmaals afspuiten met de HD
  7. Auto drogen met 2 droog doeken meestal, soms gebruik ik bij deze stap al P&S Renny Doyle Bead Maker of niks
  8. Als ik bij stap 7 geen beadmaker gebruik doe ik dat hier, spray paneel per paneel dit op en poets het erna uit.
  9. Rondje met P&S Renny Doyle True Vue voor al het glas werk,
  10. Rondje met Gyeon Q² Tire voor de banden
Ziet iemand hier iets wat er mis mee kan gaan. of heeft iemand ervaring met een van deze producten waarbij een vettige laag achter laat op het glas? ik had dit voorheen niet... misschien maar weer terug naar Meguiars Gold Class Car Wash terwel ik de merken die ik nu gebruik toch totaal niet slecht vindt!
Het eenigste wat de waas kan weghalen is Soft99 Glaco Glass Compound....

Help a poor boy out :D

BTW pic van de nieuwe waggie :D
Oj90an2.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Simon vW
Voor het wassen heb je nog geen waas neem ik aan ?

Kan je niet zien wanneer die waas onstaat, bij het foamen, wassen, drogen of glas behandelen ?

Mijn gedachte zou bij het glasreinigen zijn of bij het drogen.
Ik neem aan dat je met de droogdoek van de lak niet je ramen mee neemt en dat je de Detailer spray op de doek sprayt en niet over de lak ?
 
@joelvwestrenen ,
Ik probeer wat mee te denken:
-“Verdun Polar Blast 1:5 (1 deel Polar Blast en 5 delen water) in een foamfles” dus dan is 150ml product op 500ml water aan de ruime kant.
-Wat ik lees bij de reviews is dat 1 ander iemand claimt een licht waasje te zien na het wassen en dan denk ik dat 30/50 ml ook hier wel eens aan de ruime kant kan zijn zeker op een 10 liter emmer. probeer eens 15ml op 10 liter.
-”Auto drogen met 2 droog doeken meestal, soms gebruik ik bij deze stap al P&S Renny Doyle Bead Maker of niks” beadmaker en droogdokken in combinatie zou ik nooit doen want beadmaker stoot water af en een droogdoek moet water opnemen vandaar. Wanneer je naderhand met deze zelfde droogdoek ook je raam probeert te drogen heb je best kans dat je daarmee het waasje veroorzaakt.
-Ik ken de P&S glasreiniger zelf niet maar niet alle reinigers vind ik even goed en bij sommige is uitwrijven/afnemen van de restanten wat lastiger lees kan ”waasje” achterlaten bij niet goed uitwrijven . Ik heb zelf aparte doeken om glas te reinigen en deze was ik apart van andere doeken waarmee ik bv beschermende detailers uitwrijf.

Stel dat je een waasje op de ramen hebt na het wassen verdwijnt dat niet na bv Gyeon prep icm een schone mf doek?
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Voor het wassen heb je nog geen waas neem ik aan ?

Kan je niet zien wanneer die waas onstaat, bij het foamen, wassen, drogen of glas behandelen ?

Mijn gedachte zou bij het glasreinigen zijn of bij het drogen.
Ik neem aan dat je met de droogdoek van de lak niet je ramen mee neemt en dat je de Detailer spray op de doek sprayt en niet over de lak ?
Lastig waar te nemen! Ik heb al aantal keer de auto gewassen dus het is nu blijvend! En kan de waas pas goed zien in de avond met tegenliggend verkeer en regen,

Ik spray de detail spray op de auto en erna op de lak! Al heb ik zelf z’n gevoel dat het niet aan de detail spray ligt aangezien ik die niet vaak gebruik, en bij m’n ouders auto helemaal niet gebruik en die ook een waas hebben.
@joelvwestrenen ,
Ik probeer wat mee te denken:
-“Verdun Polar Blast 1:5 (1 deel Polar Blast en 5 delen water) in een foamfles” dus dan is 150ml product op 500ml water aan de ruime kant.
-Wat ik lees bij de reviews is dat 1 ander iemand claimt een licht waasje te zien na het wassen en dan denk ik dat 30/50 ml ook hier wel eens aan de ruime kant kan zijn zeker op een 10 liter emmer. probeer eens 15ml op 10 liter.
-”Auto drogen met 2 droog doeken meestal, soms gebruik ik bij deze stap al P&S Renny Doyle Bead Maker of niks” beadmaker en droogdokken in combinatie zou ik nooit doen want beadmaker stoot water af en een droogdoek moet water opnemen vandaar. Wanneer je naderhand met deze zelfde droogdoek ook je raam probeert te drogen heb je best kans dat je daarmee het waasje veroorzaakt.
-Ik ken de P&S glasreiniger zelf niet maar niet alle reinigers vind ik even goed en bij sommige is uitwrijven/afnemen van de restanten wat lastiger lees kan ”waasje” achterlaten bij niet goed uitwrijven . Ik heb zelf aparte doeken om glas te reinigen en deze was ik apart van andere doeken waarmee ik bv beschermende detailers uitwrijf.

Stel dat je een waasje op de ramen hebt na het wassen verdwijnt dat niet na bv Gyeon prep icm een schone mf doek?
Ik zal volgende keer de polar blast nog eens verder verdunnen!

En zal de gyeon bathe ook nog eens verder verdunnen… al vindt ik hem dan toch wel stroef worden op de lak…

Ik droog de ramen nooit af! Ik gebruik hierna een aparte doek voor om de schoon te maken met ruiten reiniger, helaas verwijdert de waas ook niet met prep of iets sports gelijke
 
Raar verhaal. Ook vaak genoeg Bath gebruikt, glass cleaners van Auto Finesse, Gyeon en andere merken. Nooit problemen. Lijkt wel alsof het niet aan de producten zelf ligt maar aan jouw doeken. Zijn ze wel goed vetvrij? Keer in sopje met azijn of een speciale mf cleaner gebruiken. Gebruik je wasverzachter oid? Dit is wat ik mij zo kan bedenken.

De optie van @Smotske om je ramen eens een keer te reinigen met een glass polish is inderdaad ook nog een goede optie. Mocht er iets opzitten wat het veroorzaakt dan is het daarna wel weg. Maar let op, polish moet je ook weer goed verwijderen met bijv Gyeon prep of andere middelen.
 
Doeken met een scheutje azijn en soda wekken is sowieso geen slecht idee.

Met GlassPolish, als je die tot het transparant word doorwerkt, is alleen buffet met een fluffy MF genoeg.
Gyeon Prep als onderhouds middel vind ik erg fijn werken! En anders de Ceramic Detailer van Gyeon. Werkt ook streeploos als je niet te veel gebruikt.
 
En nog een hand omhoog voor de Autoglym Glass Polish. Voor het lichte werk gebruik ik veel Nanolex Glass Cleaner of zelfs IPA (verdund met gedemineraliseerd water) maar als het echt moet die Autoglym. En even nawrijven met een glasdoek.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Strepen zijn bijna altijd doeken met residuen.
idd eerst goed polijsten om schoon te krijgen, daarna met glas reiniger. Binnenkant misschien eerst een keer ontvetten met sopje apc, daarna ook met glasreiniger. Goed buffen todat je de veegstrepen ziet wegverdampen. Verdampen deze niet streeploos is ruit nog vet of doek niet schoon.