Hi,
de vraag die ik heb betreft een wat luxere sportwagen (niet van mij) die voornamelijk binnen staat en iets meer dan 10 jaar oud is. In het verleden is deze wel jaarlijks gepolijst en gewassen, maar de lak zit vol met krassen en swirls, duidelijk werk van iemand die denkt dat ie doet wat nodig is, maar niet weet hoe het moet. Nu zag ik deze auto laatst weer, toevallig net nadat ik mijn eigen auto in de was had gezet en het viel me op dat de lak zeer stroef was, maar je vingerafdrukken ook heel duidelijk achterblijven op de lak. Nog niet eerder zo meegemaakt, met zeg maar straatauto's.
Nu wil ik deze eigenaar helpen met een goede polijst- en wax-beurt, maar ik maak me een beetje zorgen over de staat van de lak. Ik denk dat ik redelijk grof te werk moet gaan om de vele krassen en swirls weg te poljsten (SSR 2,5 + oranje, maar uiteraard opbouwen). Aan de andere kant vraag ik me af of het prutswerk uit het verleden de blanke lak niet dusdanig heeft beschadigd dat ik er straks doorheen zit.
De motorkap was al eens overgespoten, zou voor steenslag zijn geweest. Daarop durf ik nog wel aan de gang te gaan.
Hoop dat iemand hier uit ervaring iets over kan zeggen?
Dank voor het meedenken, in ieder geval!
de vraag die ik heb betreft een wat luxere sportwagen (niet van mij) die voornamelijk binnen staat en iets meer dan 10 jaar oud is. In het verleden is deze wel jaarlijks gepolijst en gewassen, maar de lak zit vol met krassen en swirls, duidelijk werk van iemand die denkt dat ie doet wat nodig is, maar niet weet hoe het moet. Nu zag ik deze auto laatst weer, toevallig net nadat ik mijn eigen auto in de was had gezet en het viel me op dat de lak zeer stroef was, maar je vingerafdrukken ook heel duidelijk achterblijven op de lak. Nog niet eerder zo meegemaakt, met zeg maar straatauto's.
Nu wil ik deze eigenaar helpen met een goede polijst- en wax-beurt, maar ik maak me een beetje zorgen over de staat van de lak. Ik denk dat ik redelijk grof te werk moet gaan om de vele krassen en swirls weg te poljsten (SSR 2,5 + oranje, maar uiteraard opbouwen). Aan de andere kant vraag ik me af of het prutswerk uit het verleden de blanke lak niet dusdanig heeft beschadigd dat ik er straks doorheen zit.
De motorkap was al eens overgespoten, zou voor steenslag zijn geweest. Daarop durf ik nog wel aan de gang te gaan.
Hoop dat iemand hier uit ervaring iets over kan zeggen?
Dank voor het meedenken, in ieder geval!